۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۲۷مجتمع آموزشی مهرماه امسال در کشور افتتاح می شود

۲۷مجتمع آموزشی مهرماه امسال در کشور افتتاح می شود

ارومیه – معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از آماده بهره برداری شدن ۲۷ مجتمع آموزشی مهمراه امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات پروژه آموزشی و پرورشی سکینه نمکی خیر مدرسه ساز اظهارکرد: در حال حاضر ۵۴ مجتمع آموزشی در دست ساخت داریم که ۵۰ درصد آن در مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجتمع آموزشی سکینه نمکی خوی یک مجموعه ۴۸ کلاسه بهترین و با کیفیت ترین مجموعه‌ای است که در سطح کشور ساخته می‌شود، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه زیر نظام فضا و تجهیزات ملزم به ایجاد مجتمع‌های آموزشی هستیم.

رخشانی ادامه داد: بر اساس برنامه زیر نظام فضا و تجهیزات به ازای هر دانش آموز ۸.۴ متر مربع فضای فیزیکی باید برای هردانش آموز در اختیار داشته باشیم که در یک کلاس درس با ۳۰ نفر دانش آموز می‌بایست در حدود ۲۵۰ متر مربع فضای آموزشی احداث شود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: حرکت به سمت فضاهای بزرگ و ورود مشاعات از جمله آزمایشگاه، استخر، سالن‌های ورزشی، نماز خانه و سالن آمفی تئاتر که پروژه سیدی در این خصوص یکی بارزترین مجتمع آموزشی در سطح کشور است.

وی در ادامه با توجه به بازگشایی مدارس گفت: ما برای مهر امسال بیش از یک میلیون متر مربع فضای آموزشی با بیش از ۸ هزار کلاس درس آماده بهره برداری داریم که در زمان بازگشایی مدارس تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مجموعه مشارکتی سکینه نمکی در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۴۸ کلاس درس با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست احداث است.

این مجموعه با استفاده از آخرین استانداردهای آموزشی روز دنیا که شامل کلاس‌های درس، آمفی تئاتر، استخر و تالارهای نمایشگاهی با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

کد خبر 5003221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha