۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۸

استاندار گلستان:

دولت از الگوهای موفق روستایی گلستان حمایت می‌کند

دولت از الگوهای موفق روستایی گلستان حمایت می‌کند

گرگان- استاندار گلستان گفت: روستاهای نمونه گلستان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید معرفی شده و مورد حمایت دولت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس عصر چهارشنبه در همایش الگوهای موفق توسعه روستایی استان گلستان اظهار کرد: در شرایط فعلی کشاورزی به شکل سنتی به تنهایی مبنای توسعه روستاها نیستند.

وی افزود: به دلیل اینکه هزینه‌های تولید در واحد مقیاس در حال افزایش است اگر افزایش بهره‌وری در تولیدات روستا اتفاق نیفتد معیشت روستا با مشکل رو به رو شده و امکان زندگی در روستا سخت می‌شود و روستائیان به شهرها مهاجرت می‌کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مهاجرت به شهرها هزینه‌های مستقیم و آسیب‌های اجتماعی زیادی به همراه دارد، ادامه داد: حاشیه نشینی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اصلی کلان شهرهاست.

وی اضافه کرد: اگر هزینه‌هایی که صرف کاهش حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن می‌شود صرف تأمین زیرساخت‌ها و توسعه روستا می‌شد کشور آباد می‌شد.

حق شناس با تأکید بر اینکه روستاهای نمونه گلستان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید معرفی شده و مورد حمایت دولت قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر هشت روستای گلستان توانسته‌اند کسب و کار پایداری در روستاهای خود ایجاد کنند و ماهم تلاش می‌کنیم با حمایت‌های خود کسب و کار این روستاها پررونق‌تر شده و محصولات تولیدی آن‌ها با قیممت پائین‌تر عرضه شود.

کد خبر 5003381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha