۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴

چه زمان‌هایی نباید آب بنوشیم؟

چه زمان‌هایی نباید آب بنوشیم؟

نوشیدن آب هم مانند بسیاری از کارهای دیگر آداب و اصولی دارد که اگر بدون رعایت نکات، آن را انجام دهید با عوارض متفاوتی روبرو خواهید شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، عادت‌های بد نوشیدن آب از مواردی است که احتمال به خطر افتادن سلامتی شما را افزایش می‌دهد. آب نوشیدن در زمان‌های نادرست یکی از این عادات اشتباه است. بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند در مواقع نامناسب آب می‌نوشند اما برخی دیگر از افراد با آگاهی نسبت به زمان‌های ممنوعه نوشیدن آب، عادت‌های خود را تکرار می‌کند و کمترین تلاشی برای ترک چنین رفتارهای پرخطری ندارند.

در صورتی که با کمی تمرین به سادگی می‌توان عادت‌های بد آب نوشیدن را ترک کرد. در این مقاله قصد داریم برخی از زمان‌های نامناسب برای نوشیدن آب را بررسی کنیم که بهتر است در این زمان‌ها به هیچ عنوان آب ننوشید.

حین خوردن غذا، پیش از غذا و بعد از غذا آب ننوشید!

متأسفانه یکی از بدترین عادات اکثر مردم، نوشیدن آب و مایعات خنک بعد از غذاست. اگر در رستوران‌ها به میزهای غذا دقت کرده باشید همه افراد بعد از سفارش غذا، حتماً سفارش آب معدنی یا یک نوشیدنی خنک دیگر دارند.

دقت داشته باشید که معده انسان، برای هضم غذا نیاز به حرارت دارد. در صورتی که بلافاصله بعد از غذا و یا حین خوردن غذا، آب بنوشید حرارت معده را از بین خواهید برد و با سخت شدن فرآیند هضم غذا احتمال مبتلا شدن به یبوست نیز وجود دارد. بهتر است تا نیم ساعت قبل و ۱ ساعت بعد از غذا از نوشیدن مایعات خودداری کنید.

قبل از ورزش مایعات نخورید

بسیاری از ورزشکاران با هدف لاغر شدن، پیش از شروع ورزش مقدار زیادی آب می‌خورند و سپس ورزش را شروع می‌کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که در این باره باید به یاد داشته باشید این است که حین ورزش، ضربان قلب شما بیشتر می‌شود و با افزایش حرارت بدن شاهد تعریق زیاد هستید.

با این حال باید به روش‌های صحیح آب مورد نیاز بدن را تأمین کنید تا دچار سردرد ناشی از کم آبی نشوید. سر درد ناشی از کم آب شدن بدن از مشکلات رایج ورزشکاران است. اگر دقت کرده باشید در همه ی باشگاه‌ها مخازن آب سرد کن به همراه پمپ دستی آب معدنی یا آب سرد کن‌های مجزا و بدون پمپ وجود دارد تا ورزشکاران آب مورد نیاز را بنوشند.

تأمین آب بدن نباید دقیقاً قبل از شروع ورزش صورت گیرد. بلکه بهتر است نهایتاً نیم ساعت قبل از ورزش آب بنوشید. هر چند که بسیاری از مربیان ورزشی توصیه می‌کنند آب نوشیدن زیاد را کنار بگذارید و به جای آن سعی کنید دفعات زیاد به مقدار کم آب بنوشید.

زمانی که بدنتان به آب نیاز ندارد!

قطعاً برای تأمین آب مورد نیاز بدن باید در طول روز چندین لیوان آب بنوشید، اما در نظر داشته باشید که نباید زیاده روی کنید. با توجه به میزان سوخت و ساز بدن آب بنوشید. به هیچ عنوان خودتان را مجبور نکنید که آب زیادی بخورید.

نوشیدن آب زیاد به ظاهر تنها باعث دل درد خواهد شد اما در واقع عوارض دیگری در انتظار شماست. با نوشیدن آب بیش از حد، میزان نمک موجود در بدن بسیار کم می‌شود و ممکن است در مواقعی استفراغ، تهوع و همچنین تشنج ایجاد شود.

زمانی که از سالم بودن آب مطمئن نیستید

بدن شما به آب سالم نیاز دارد! قطعاً نوشیدن آبی که سالم نیست می‌تواند مشکلات متفاوتی را در بدنتان ایجاد کند. یکی از ساده‌ترین مشکلاتی که در صورت خوردن آب ناسالم ایجاد می‌شود، اسهال است. اگر بخواهیم تعریفی از آب ناسالم داشته باشیم باید بگوییم در صورتی که مواد شیمیایی، آلاینده‌های مختلف و موارد دیگر با آب مخلوط شده باشد، آب ناسالم خواهد شد.

اگر بخواهیم مثالی در این باره بگوییم آبی که مدت زمان زیادی در یک ظرف یا فضای آزاد مانده، آب راکد و ناسالم است. هر حالتی که آب می‌تواند ناسالم شود را باید بشناسید و از نوشیدن چنین آبی خودداری کنید.

یکی از رایج‌ترین اشتباهات افراد درباره انتخاب آب معدنی ناسالم، استفاده چندین باره از بطری‌های یک بار مصرف و قرار دادن آنها در فریزر است. این اتفاق معمولاً در مسافرت رخ می‌دهد و افراد از بطری‌های آب معدنی یک و نیم لیتری یا نیم لیتری یخ زده به عنوان آب مورد نیاز در مسیر استفاده می‌کنند.

در نظر داشته باشید از بطری‌های یکبار مصرف تنها یکبار استفاده کنید و از قرار دادن آنها در فریزر خودداری کنید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آب معدنی سالم در اندازه‌های مختلف به سایت سورپرایز مراجعه کنید. سورپرایز تأمین کننده آب معدنی سالم است که امکان خرید اینترنتی با بهترین قیمت‌ها را فراهم کرده است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5005121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha