۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵

همزمان با هفته دولت؛

۷ پروژه آبخیزداری و جنگل کاری در استان تهران افتتاح می‌شود

۷ پروژه آبخیزداری و جنگل کاری در استان تهران افتتاح می‌شود

تهران- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: همزمان با هفته دولت، ۷ پروژه آبخیزداری و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در استان تهران افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نقی حیدریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح، ۷ پروژه آبخیزداری و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در استان تهران خبر داد و درباره جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح اظهار داشت: از ۷ پروژه قابل افتتاح ۵ پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری است که در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، تهران و ری به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: پروژه‌های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه‌های مکانیکی به حجم عملیات بیش از ۸۸۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان داشت: ۲ پروژه جنگل کاری قابل افتتاح نیز در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند به میزان ۱۰۰ هکتار و حوزه آبخیز واریش شهرستان تهران در سطح ۵۶ هکتار اجرایی شده است.

حیدریان با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری از گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های جنگل کاری از گونه‌های مثمر و غیر مثمر همچون زرشک، زالزالک، سماق، گلابی وحشی، سرو نقره‌ای، داغداغان، زبان گنجشک و کاج تهران استفاده شده است.

وی به اهداف اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: حفاظت و تثبیت خاک، کنترل روان آب‌های سطحی، افزایش نفوذپذیری آب و انتقال آن به سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه‌های قابل افتتاح می‌باشد.

کد خبر 5006823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha