۸ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۷

با تاکید بر شرط مدال‌آوری؛

تغییر مشروط در فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‌های ساحلی آسیا

تغییر مشروط در فهرست رشته‌های اعزامی به بازی‌های ساحلی آسیا

فهرست ۱۰ رشته‌ایِ ورزش ایران برای بازی‌های ساحلی آسیا که به سال آینده موکول شده است، تنها در صورتی تغییر می‌کند که ستاد عالی با لحاظ کردن شرط مدال آوری قصد جابه جایی رشته ها را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود بازی‌های ساحلی آسیا ۲۸ نوامبر تا ۶ دسامبر سال جاری میلادی در سانیا چین برگزار شود اما بعد از تصمیم دولت چین برای لغو تمام رویدادهای ورزشی در این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ - به دلیل بحران کرونا - این دوره بازی‌ها نیز ملغی اعلام شد.

در همین راستا شورای المپیک آسیا زمان جدیدی را برای بازی‌های ساحلی مشخص کرد که حکایت از برگزاری آن در بازه زمانی ۲ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ دارد.

با وجود تأخیر بازی‌های ساحلی آسیا و تعویق تقریباً یک ساله آن، کمیته ملی المپیک همچنان اعزام کاروان به این بازی‌ها را در برنامه دارد. این کمیته پیش از این و با تصویب ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی که وزیر ورزش ریاست آن را بر عهده دارد اعزام ورزشکاران ۱۰ رشته به سانیا را مصوب کرده بود.

فوتبال، والیبال، هندبال، کبدی، کشتی، دومیدانی، شنا، واترپلو، سنگنوردی (مردان) همراه با بسکتبال سه به سه و کبدی (بانوان) رشته‌هایی هستند که برای اعزام به سانیا از مدیران ورزش مجوز لازم را گرفتند. اگرچه رویداد مربوط به سانیا سال آینده برگزار می‌شود اما قرار نیست در فهرست این رشته‌ها تغییری اعمال شود مگر اینکه شرط موردنظر برای انتخاب و نهایی شدن آنها نادیده گرفته شود.

ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی با تاکید بر مدال آوری به عنوان شرط اصلی، وضعیت رشته‌هایی که شانس اعزام به بازی‌های ساحلی آسیا را داشتند، بررسی و اعزام ورزشکاران این ۱۰ رشته را مصوب کرد. بنابراین احتمال تصمیم گیری جدید در رابطه با این رشته‌ها بعید است مگر اینکه شرایط آنها تغییر داشته باشد.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: رشته‌های مصوب برای اعزام به بازی‌های ساحلی آسیا نتیجه یک کارشناسی بودند. بنابراین کماکان اعزام ورزشکاران این رشته‌ها به سانیا قطعی است در عین حال اما شرط مدال آوری هم می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی تصریح کرد: فعلاً تصمیمی برای حذف یا اضافه کردن رشته‌ای جدید به فهرست رشته‌های اعزامی به سانیا نداریم اما قطعاً شرایط موجود در زمان اعزام می‌تواند تعیین کننده باشد. احتمال اینکه رشته‌ای کم شود، بعید است اما اینکه با لحاظ کردن شرط مدال آوری رشته‌ای جدید اضافه کنیم، دور از ذهن نیست.

فخری یادآور شد: پیش از این تمام اقدامات لازم برای اعزام ورزشکاران ۱۰ رشته موردنظر انجام شده بود که با تأخیر بازی‌ها مواجه شدیم. هر زمان از سوی چین درخواست انجام ادامه اقدامات برای این بازی‌ها مطرح شد، تصمیم گیری های جدید اتخاذ و اعلام می‌شود.

کد خبر 5009385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha