۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۳۲

مدیرکل گمرک سمنان:

۹۶ هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد

۹۶ هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد

سمنان- مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات ۹۶هزار و ۴۲۲ تن کالا در بازه زمانی آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ۳۶ کشور جهان میزبان این کالاها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعدالدین بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی گمرک استان سمنان با اشاره اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ هزار و ۴۲۲ تن کالا از گمرک استان به ۳۶ کشور جهان صادرشده است، بیان داشت: ارزش این کالاها ۷۹ میلیون و ۳۷۸ هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ شرکت در استان سمنان وظیفه صادرات را بر عهده دارند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸ قلم کالا از این استان صادرشده که کاشی، سرامیک، سیمان و کولر آبی، ظروف یک‌بارمصرف، پودر شوینده و. … از مهمترین این کالاها بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان از واردات و ترخیص سه هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۸.۵ میلیون دلار از ۱۴ کشور جهان طی بازه زمانی آغاز سال جاری خبر داد و بیان کرد: با احتساب ضمانت‌نامه‌ها گمرک استان سمنان ۹۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال درآمد داشت.

سعدالدین بابیان اینکه هشت هزار بسته پستی به ارزش سه هزار و ۲۷ دلار از ابتدای سال جاری در گمرک سمنان ترخیص شد، اعلام کرد: در این مدت ۱۶ پرونده به ظن قاچاق به ارزش ۶۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال در گمرک استان تشکیل شد.

وی از افزایش ۶۱ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی خبر داد و گفت: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی از مبدأ گمرک استان سمنان در سال گذشته ۸۹۲ دلار بود این آمار در مقایسه با سال ۹۷ ارزش دلاری کالاهای صادراتی ۶۱ درصدی افزایش داشت.

مدیرکل گمرک استان سمنان بیان داشت: در سال گذشته صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود و این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی باوجود تحریم‌ها در استان سمنان است.

کد خبر 5009492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha