۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان فریدن خبر داد

جمع آوری ۱۰۰ میلیون ریال نذورات توسط دانشگاه آزاد اسلامی داران

جمع آوری ۱۰۰ میلیون ریال نذورات توسط دانشگاه آزاد اسلامی داران

اصفهان - مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان فریدن گفت: ۱۰۰ میلیون ریال نذورات نقدی توسط هیئت دانشگاه آزاد اسلامی داران جمع آوری و مقرر شد با این مبلغ گوسفند خریداری و در میان نیازمندان توزیع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال ماه محرم در شرایطی از راه رسید که هیئت‌های عزاداری با رعایت نکات بهداشتی آماده عزاداری شدند؛ همه جای شهر فریدن سیاه‌پوش است و بنرهای «لطفاً با ماسک و دستکش وارد شوید» بر روی در و دیوار حسینیه‌ها نصب شده است.

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان فریدن در گفتگو با خبرنگار مهر در فریدن با اشاره به برنامه‌های ایام محرم اظهار داشت: هیئت‌های عزاداری فریدن همگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در برنامه محدود دو ساعته به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) می‌پردازند.

صادق بهرامی افزود: این در حالی است که برنامه‌های محرم هر ساله در فریدن با برگزاری مجالس عزاداری همراه بوده است و مردمان این منطقه ارادتی ویژه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند و برای انجام امور دینی و مذهبی پیشتاز هستند به نوعی که آئین‌های محرم هر ساله با شکوه خاصی برگزار می‌شد.

عزاداری سیار در سطح شهر فریدن

وی تصریح کرد: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا هیئت جوانان عاشورایی با تعداد نفرات محدود به صورت سیار با پخش نوحه در سطح شهر به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان داران افزود: با وجود شرایط بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم در داخل حسینیه‌ها و فضاهای سربسته وجود ندارد و محوطه مدارس برای برگزاری مراسمات و عزاداری تاسوعا و عاشورا در فریدن آماده شده است.

بهرامی تاکید کرد: در بحث جمع‌آوری نذورات ماه محرم اطلاع رسانی شده است و شهروندان عزیز نذورات خود را به صورت خشک تهیه یا به صورت بسته‌های مواد غذایی تهیه و در بین مردم توزیع می‌کنند.

وی تاکید کرد: هیئت دانشگاه آزاد اسلامی فریدن مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نذورات جمع آوری شده است که مقرر شد با این مبلغ گوسفند خریداری شود و در کشتارگاه با رعایت موارد بهداشتی ذبح و میان نیازمندان توزیع شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط موجود باز هم عزاداران را به رعایت نکات بهداشتی دعوت کرد و گفت: ضمن گرامیداشت ایام عزاداری اباعبدالله حسین، (ع) بر ای ننکته تاکید می‌کنیم که سلامتی شهروندان در اولویت برنامه هاست که امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط هیئت‌ها و عزاداران حسینی عزاداری سالمی داشته باشیم.

کد خبر 5010183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha