۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

رئیس انتقال خون جهرم مطرح کرد:

لزوم کمک خیران جهرمی برای توسعه انتقال خون

لزوم کمک خیران جهرمی برای توسعه انتقال خون

جهرم-رئیس انتقال خون جهرم گفت: تمام خدمات انتقال خون رایگان است از این رو به کمک خیران برای توسعه انتقال خون جهرم به شدت نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب رضائیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سالیان گذشته ماهانه بین هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر و سالانه بین ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر مراجعه کننده به انتقال خون جهرم داشتیم.

وی افزود: اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، تاکنون تنها ۴ هزار مراجعه کننده داشتیم که با کاهش ۳۰ درصدی مراجعه کنندگان روبه رو هستیم.

رضائیان گفت: متأسفانه آمار اهدای خون بانوان در انتقال خون ایران نسبت به اروپا و آمریکا بسیار کمتر و متأسفانه میانگین آمار بانوان در جهرم حتی از میانگین کشوری هم کمتر است.

رئیس انتقال خون جهرم با بیان اینکه در جهرم نیاز به خون بسیار زیاد است چراکه جهرم به عنوان قطب پزشکی جنوب استان مطرح است در عین حال در جهرم ۱۸۰ بیمار کولیز داریم که ماهانه و یا گاهاً دو هفته‌ای یک بار نیازمند به خون هستند، بیان کرد: از تمام شهروندان خواهش می‌کنیم به صورت مستمر خون اهدا کنند چون خون تازه تأثیر مفیدتری برای بیماران نیازمند خون دارد.

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون جهرم ۶ شهر جهرم، قیر، خفر، شهرپیر، دبیران و خاوران و ۴ بیمارستان را پوشش می‌دهد.

رئیس انتقال خون جهرم با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل مشکلات مالی موجود به شدت نیازمند حضور خیران شهرستان هستیم تا بتوانیم برخی از نیازهای انتقال خون جهرم را تأمین و آن را توسعه دهیم، اظهار کرد: به عنوان مثال در جهرم بسیار به دستگاه پلاسمافرز نیاز داریم که بیماران باید به مرکز استان مراجعه کنند و همچنین اتوبوس سیار خون گیری نیاز دیگری است چرا که ما باید برای تأمین خون مورد نیاز ماهانه به شهرهای اطراف مراجعه و وسایل خود را حمل کنیم که این امر موجب مستهلک شدن وسایل می‌شود که با اتوبوس سیار کمک زیادی هم در تأمین خون مورد نیاز صورت می‌گیرد و هم استهلاک وسایل به صفر می‌رسد.

رضائیان ادامه داد: از مسئولان هم تقاضا داریم که برای تحقق این امر که برای جهرم بسیار لازم است به انتقال خون جهرم کمک ویژه‌ای کنند تا بتوانیم با تأمین یک دستگاه اتوبوس سیار خون‌گیری هم موجب تسریع در تأمین خون شویم و هم مشکل کمبود خون را رفع کنیم.

رئیس انتقال خون جهرم با اشاره به اینکه هر کیسه خون حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد و انتقال خون، آن را به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهد، تاکید کرد: تمام خدمات انتقال خون رایگان است.

رضائیان ادامه داد: بیمارستان‌ها تنها مجاز به دریافت هزینه تزریق خون به بیمار هستند و هزینه‌ای تحت عنوان هزینه خون غیر مجاز است و اگر بیمارستان از بیماری هزینه‌ای تحت عنوان «هزینه خون» دریافت کرد صورت حساب خود را به مرکز انتقال خون جهرم (رو به روی بیمارستان مطهری) ارائه دهد تا مراحل قانونی برای عودت پول پیگیری شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از افرادی که به صورت مستمر بیشترین اهدای خون داشتند، گفت: آقایان یدالله محمودی با ۵۱ بار، حجت اله حقیقی با ۴۷ بار، مهدی امیدی با ۴۶ بار، مسلم زمانی با ۴۳ بار و حبیب الله خرم کیش از پرنسل انتقال خون جهرم با ۴۰ بار اهدای خون بیشتر اهداکنندگان خون در شهرستان هستند که جا دارد از طرف همه شهروندان از آنان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

کد خبر 5010495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • shahla IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      یک مسوولی به مردم کمک می کند در شهر جهرم اما کارکنان اداره صنعت و تجارت جهرم نظارت روی قیمت اجناس و ترازوهای دیجیتالی ندارند. باور کنید خیلی مغازه دارها با استفاده از ترازو تغلب دارند. آجیل فروشها.