۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷

رئیس مرکز بهداشت دزفول:

سفر به استان‌های قرمز باعث افزایش آمار کرونا در دزفول شده است

سفر به استان‌های قرمز باعث افزایش آمار کرونا در دزفول شده است

دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: مسافرت شهروندان دزفول به استان‌های قرمز باعث افزایش مجدد شیوع کرونا در این شهرستان شده است.

رضا پور آئین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از اعلام وضعیت سفید در شهرستان، تفکر مردم بر این بود که دیگر کرونا تمام شده است و همین غفلت باعث کاهش میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم شد.

وی افزود: به همین دلیل بار دیگر شهرستان دزفول در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفته است. لذا چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان نادیده گرفته شود، احتمال بازگشت این شهرستان به وضعیت قرمز وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: بازدیدهای مکرر از تکایا و دسته‌های عزاداری محرم در دزفول نشان می‌دهد که درصد بالایی از این هیئت‌ها، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما موضوعی که نگران‌کننده است، مسافرت‌های تابستانه شهروندان به مناطق قرمز کشور است.

پور آئین تصریح کرد: سفر به استان‌های با وضعیت قرمز باعث جابه‌جایی و انتشار ویروس خواهد شد. لذا باید شهروندان به طور جدی از رفتن به مسافرت و برپایی مهمانی و دورهمی‌های غیرضروری اجتناب کنند.

وی در ادامه به سوءبرداشت و تفکر اشتباه در بین قشر جوان مبنی بر مبتلا نشدن آنها به بیماری یا ابتلاء به نوع خفیف بیماری اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه رفتار این ویروس به ویژه در ۶ ماهه دوم سال جاری ناشناخته شده است و همچنین به علت ناقل بودن قشر جوان و اینکه معمولاً در هر خانواده‌ای، فرد سالمند و یا افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن وجود دارد، لازم است این قشر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول در پایان گفت: مشارکت اجتماعی تمامی اقشار مختلف جامعه از قبیل مردم، اصناف، صنایع و ادارات در زمینه رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا همچنان مهم و ضروری است.

کد خبر 5011443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha