۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۳

فرماندار اراک:

تعامل هیأت‌های مذهبی و مردم در ایام عزای حسینی جای قدردانی دارد

تعامل هیأت‌های مذهبی و مردم در ایام عزای حسینی جای قدردانی دارد

اراک- فرماندار اراک گفت: برگزاری مراسم سوگواری در محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان از فرهنگ بالای مردم و تعامل قابل تحسین هیأت‌های مذهبی داشت که جای بسی قدردانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بختیاری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک گفت: برگزاری مراسم سوگواری در محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان از فرهنگ بالای مردم و تعامل قابل تحسین هیأت‌های مذهبی داشت که جای بسی قدردانی دارد.

وی ادامه داد: نزدیک ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در شهرستان اراک و استان مرکزی رعایت شده است.

فرماندار اراک با بیان اینکه از بابت پیک مجدد کرونا پس از ایام عزاداری نگران نیستیم، گفت: بلکه پیک مجدد کرونا به دلیل سفرهای بی رویه است.

حسین بختیاری تاکید کرد: در این ایام متأسفانه بر اساس گزارش‌های اعلام شده بین ۱۰ الی ۲۰ درصد تردد و مسافرت‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است و به منظور جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا باید تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری کاسته و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به سیر نزولی آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در ۱۰ روز گذشته در استان مرکزی گفت: خوشبختانه وضعیت استان مرکزی از حالت قرمز به وضع هشدار رسیده است البته این به معنی پایان یافتن کرونا نیست.

فرماندار اراک گفت: تمامی شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات هیأت رئیسه سال چهارم را بایستی انجام داده باشند در این حوزه ۷۰ شورا این مهم را انجام دادند و ۳۹ شورا هنوز باقی ماندند.

وی افزود: مرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز فعالیت جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

تدوین طرحی منسجم برای توسعه و عمران روستایی یک ضرورت است

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: طرحی در مجلس تحت عنوان طرح سازمان توسعه و عمران روستایی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در دوره گذشته طرحی جامع توسعه و عمران روستایی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت اما به سرانجام نرسید.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کارهای توسعه و عمران روستاها با همکاری دستگاه‌های متولی به‌طور جدی پیگیری شود تا تسریع در کمیت و کیفیت عمران و توسعه روستاها را شاهد باشیم.

کریمی در خصوص مشکل آب شرب روستاهای جاده فراهان عنوان کرد: این موضوع در جلسه‌ای با مدیرعامل مهندسی آب و فاضلاب کشور و مطرح و مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای و آبفا بر حسب دستور وزارتخانه هر چه زودتر تکلیف تأمین شرب با کیفیت برای روستاهای جاده فراهان را مشخص کنند.

وی عنوان کرد: مسائل مطرح شده در این جلسات تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود و استمرار پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5014606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha