۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

در فراخوانی مجازی اعلام شد:

قصه‌های بومی توسط انجمن هنرهای نمایشی خرامه گردآوری می‌شود

قصه‌های بومی توسط انجمن هنرهای نمایشی خرامه گردآوری می‌شود

شیراز- انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خرامه برای گردآوری قصه‌های بومی و محلی فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فراخوان به منظور حفظ آداب و سنن شهر زیبای خرامه و توسعه و بسط این فرهنگ در سطح جامعه داده شده و قصد دارد با مشارکت مردم، قصه‌های شفاهی، لالایی‌ها، متل ها، افسانه‌ها و … را جمع آوری کرده و ثبت و ضبط کند.

شناسایی و معرفی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه گو، افسانه پرداز و…، ثبت و ضبط شفاهی و تهیه فیلم از قصه گویی این عزیزان و سایر علاقمندان به قصه، ثبت و ضبط لالایی‌ها، افسانه‌ها، شعرهای محلی، ضرب المثل ها و…، منابع شفاهی، مکتوب، یاد داشت، عکس و جمع آوری اسناد و مدارکی که می‌تواند توانمندی‌های فرهنگی شهر خرامه را بیشتر نشان دهد از اهداف این فراخوان است.

بر این اساس، کلیه علاقمندان به حفظ فرهنگ بومی و محلی، شاعران، نویسندگان، دانش پژوهان، محققان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که به میراث معنوی شهر می‌اندیشند، می‌توانند در این فراخوان مشارکت کنند.

کلیه مطالب جمع آوری شده به اسم افراد در ویژه نامه‌ای که به معرفی شهرستان می‌پردازد و قصه‌های مناسب و قابل بازنویسی به شکل مجموعه قصه‌های بومی شهرستان چاپ می‌شود.

آثار می‌تواند در قالب فایل صوتی و تصویری به شماره ۰۹۳۷۱۰۳۳۰۸۲ واتس آپ دبیرخانه انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خرامه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پایان شهریورماه جاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرامه است.

کد خبر 5017606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha