۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵

دادستان عمومی یزد خبر داد:

کاهش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسرای یزد

کاهش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسرای یزد

یزد ـ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: با تکیه بر اقدامات مدیریتی و تغییر در برخی از روندهای اجرایی، ورودی پرونده‌ها به دادسرای مرکز استان ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حدادزاده صبح امروز در دیدار مجموعه معاونین دادسرای یزد با رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: این کاهش که در مدت پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داده است، موجب ساماندهی برخی از امور و خلوت تر شدن راهروهای دادسرا و ارتقا خدمات قضائی به مردم شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پرونده‌های تصادف غیر فوتی که با رضایت طرفین همراه بود به شورای حل اختلاف ارجاع شد و برخی از جرایم خُرد و پرتکرار نیز بدون ثبت و ورود به سیستم مدیریت پرونده حل و فصل شد.

دادستان یزد با اشاره به استفاده از کارکنان با تجربه و اثرگذار در دادسرا بیان کرد: نگاه به مسائل مطروحه مردم در دادسرا یک نگاه صرف قضائی نیست و سعی شده با استفاده از کارکنان با تجربه دادسرا برخی از پرونده‌ها را خارج از فرایند قضائی با صلح و سازش حل و فصل کرد.

وی کاهش ورودی پرونده به دادسرا را مؤثر در افزایش بهره وری و رضایتمندی مردم دانست و تصریح کرد: جلوگیری از ورود پرونده‌های خُرد و کم اهمیت، و ایجاد صلح در برخی دیگر از دعاوی قابل سازش، فضای بهتری را برای مقام قضائی فراهم می‌کند تا در شعب تحقیق وقت بیشتری برای پرونده‌های با اهمیت‌تر بگذارد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد به تلاش برای کاهش پرونده‌های مُسن در دادسرا اشاره کرد و بیان داشت: تلاش گسترده‌ای صورت گرفت تا نهایت کاهش پرونده‌های مُسن در دادسرا صورت گیرد و در این مسیر از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شد، اما وجود چندین پرونده با صدور نیابت به خارج استان، پرونده‌های جرایم خشن و عدم شناسایی متهمین اصلی آن و برخی موارد دیگر، تاکنون راهی برای تعیین تکلیف آنها پیدا نشده است.

وی از صدور تعداد ۳۰۵ فقره کیفرخواست شفاهی در دادسرای یزد خبر داد و گفت: با هدف تسریع در فرایندهای قضائی و پاره‌ای از صرفه جویی‌های هزینه‌ای، در ۵ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۵۰ کیفرخواست شفاهی صادر شد.

حدادزاده با اشاره به یک هزار و ۵۵ مورد ختم پرونده در واحد ارشاد و تبیین قضائی در دادسرا اظهار داشت: واحد ارشاد و معاضدت قضائی با حضور چند تن از کارکنان اداری با تجربه، سعی در ارشاد مراجعین و حل مشکلات آنها بدون طرح پرونده و در صورت لزوم سوق دادن اقامه دعوی در کانال درست آن دارد.

کد خبر 5018542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha