۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

منظرگاه دریایی خلیج فارس تحت بالاترین سطح حفاظتی قرار می‌گیرد

منظرگاه دریایی خلیج فارس تحت بالاترین سطح حفاظتی قرار می‌گیرد

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تلاش داریم منظرگاه دریایی خلیج فارس به همراه پوشش گیاهی و تنوع زیستی بسیار عالی آن تحت بالاترین سطح حفاظتی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مجازی با سمن‌های تالابی استان بوشهر اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در پیشبرد امور در زمینه‌های مختلف دارند و تلاش داریم تا از ظرفیت سمن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سمن‌های زیست محیطی به صورت تخصصی به مباحث تالاب و خوریات استان بوشهر بپردازند، افزود: در سال‌های اخیر تلاش کردیم مناطق تالابی را در شورای عالی محیط زیست کشور، به مناطق حفاظت شده ارتقا دهیم.

حفظ تنوع زیستی خلیج فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: طرح مطالعاتی گسترده‌ای برای منطقه ساحلی- تالابی میان گناوه و دیلم انتخاب شده تا منظرگاه دریایی خلیج فارس به همراه پوشش گیاهی و تنوع زیستی بسیار عالی آن تحت بالاترین سطح حفاظتی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس اصلاحیه قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور، خوریات و مناطق جزر و مدی نیز به عنوان مناطق تالابی محسوب خواهند شد و به همین خاطر از سال قبل اقداماتی جهت شناسایی این مناطق جزر و مدی به عنوان تالاب را در استان بوشهر شروع کردیم.

حفاظت از خوریات و تالاب‌ها

قلی نژاد ادامه داد: در نخستین گام، خور بردستان به عنوان یک تالاب در فهرست تالاب‌های کشور درج شد و تلاش شد خورهای سلطانی و لشگری در شهرستان بوشهر نیز در فهرست تالاب‌های کشور درج شود و خوریات استان مشمول قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها شده‌اند.

وی گفت: بر اساس همین امکان جدید که در اصلاحیه قانون تالاب‌های کشور ایجاد شده، توانسته‌ایم درباره خور بساتین در منطقه حفاظت شده نایبند، به دلیل ورود فاضلاب، طرح شکایت کنیم و می‌توان از امکان‌های قانونی در این زمینه بهره برد.

منع استحصال زمین از تالاب‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته، استحصال زمین از تالاب‌ها و خوریات در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: برای همین دلیل و با استناد به دستور ریاست جمهوری در دو سال اخیر که به استانداران کل کشور ابلاغ شده، از هرگونه استحصال زمین در خوریات و تالاب‌ها منع کرده و ما هم در استان بوشهر با تمام قوا در مقابل این استحصال ایستادگی کرده‌ایم.

کد خبر 5019691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha