۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه خراسان جنوبی:

اختراعی برای کشاورزان/ دستگاه دان کن زرشک تازه تجاری شد

اختراعی برای کشاورزان/ دستگاه دان کن زرشک تازه تجاری شد

بیرجند- مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از تجاری شدن دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی عظیمی فر ظهر چهارشنبه با اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: عملیاتی کردن شعار سال جاری نیازمند اقدامات و فعالیت های ویژه ای در امر تولید است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی تولیدات موجود و ایجاد تولیدات جدید به نهضت جهش تولید کمک شایسته ای می کند، گفت: سازمان علمی پژوهشی در دو محور اعم از احصاء نیاز و عارضه یابی در حوزه ها و نهادهای مختلف و فعالیت در قالب ابتکارات و اختراعات جدید ورود کرده است. 

عظیمی فر از حمایت های مادی و معنوی از مخترعین خبر داد و افزود: آموزش، توانمند سازی، پرداخت تسهیلات، تبلیغات و جذب سرمایه گذار از جمله حمایت های پیش بینی شده است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون چهار نوح محصول اعم از دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه، دستگاه ضدعفونی و پهباد تجاری شده و به فروش رسیده است. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در امر مبارزه با کرونا بیان کرد: ساخت دستگاه تولید دستکش یک بار مصرف با ظرفیت روزانه هزار جفت، تولید ۲۲ هزار ماسک، تهیه گیت ضد عفونی کننده، دستگاه ضد عفونی کننده پدالیک و دریافت دو نوع دارو از جمله اقدامات انجام شده است.

عظیمی فر با بیان اینکه در ۲۱ دی ماه ۹۸ دستگاه دان کن زرشک تازه در استان ثبت اختراع شده است، گفت: این دستگاه ظرفیتی ایجاد کرده که کشاورز بتواند زرشک را به صورت تازه دان کند. 

وی قیمت این محصول را ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دانست و افزود: هر دستگاه روزانه ظرفیت دان کردن ۲۵۰ کیلو زرشک را دارد.

عظیمی فر ظرفیت تولید سالانه دستگاه را ۱۰۰ عدد عنوان کرد و افزود: ۹۵ درصد قطعات دستگاه داخلی بوده و با قابلیت ویبره بدون توقف شاخه زرشک عمل می کند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت تجاری سازی محصولات بیان کرد: در راستای تجاری سازی محصول زرشک اقداماتی در سازمان بسیج علمی و پژوهشی بسیج انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه طرح پژوهشی و دو طرح محصول محور توسط مخترعین ارائه و ۷۵ میلیون تومان توسط بسیج حمایت شده اند، گفت: همچنین چهار طرح در مرحله داروری است.

کد خبر 5019858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha