۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷

به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور؛

کارخانه کاشی و سرامیک سرخس افتتاح شد

کارخانه کاشی و سرامیک سرخس افتتاح شد

مشهد ـ کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم در قالب مراسم ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در افتتاح کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم سرخس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز در مناطق ویژه شاهد افتتاح ۲۱ طرح مهم هستیم، برای مردم ما حائز اهمیت است که در سراسر این سرزمین به صورت یک کارگاه پروژه‌های بزرگ به ثمر رسیدند و یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ۲۳ جلسه در طول سال ۹۹ شاهد افتتاح طرح‌های مهم در سراسر کشور هستیم و امروز نوبت افتتاح طرح‌های مهم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان بودیم، اظهار کرد: مناطق آزاد برای ما از لحاظ خدماتی، گردشگری، تجارت و صنایع اهمیت ویژه دارد، از آغاز دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ جلساتی که با مدیران منطقه آزاد داشتیم تاکید بر این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده به مناطق صادر کننده، جذب کننده گردشگر و خدمات تبدیل شوند.

وی افزود: این مناطق در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش مهمی در حل مشکل بانکداری، بیمه و انبارداری ایفا کنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه در منطقه قشم یک منطقه صادرات فرآورده نفتی افتتاح شد و این منطقه برای پهلوگیری کشتی‌ها، سوختگیری و صادارات فرآورده‌های نفتی مهم است، گفت: افتتاح گلخانه ۸۰ هکتاری در منطقه آزاد ارس یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در منطقه خاورمیانه است و می‌تواند زمینه اشتغال خوبی را برای افراد ایجاد کند، اکثر محصولات این گلخانه صادراتی خواهد بود و در طول سال می‌تواند محصول داشته باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: امروز مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است، در گذشته مناطق آزاد صرفاً به عنوان گردش محور و یا تجارت محور دیده می‌شد، اما امروز در یک منطقه آزاد ۳۲۰ مرکز ایجاد شده است که مراکز تولید کننده هستند.

روحانی با اشاره به شرایط خوبی که مناطق آزاد ما دارند و از برخی مقررات معاف هستند، گفت: مناطق آزاد مناطق ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران ما هستند، لذا باید تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود. ما باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران بگذاریم و موانع تولید را در سال جهش تولید برداریم.

وی افزود: کشور ما کشور بزرگ و پهناوری است و منابع عظیم و پهناوری دارد، لذا ما می‌توانیم از این منابع در شرایط تحریم استفاده کنیم چرا که راهی جز فعال شدن سرمایه‌های اقتصادی نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه مدیران مناطق آزاد و ویژه این آمادگی را دارند تا سرمایه چه داخلی و چه خارجی را جذب کنند و این سرمایه تبدیل به خدمات یا کالا شود، بیان کرد: ما امروز در یک شرایط خاص و ویژه هستیم، صهیونیست‌ها در منطقه ما فعال هستند و کشورهای مسلمان را اغفال می‌کنند در حالی که این کشورها هم مسلمان هستند و هم عرب که از دو جهت باید نسبت به فلسطین حساس باشند، لذا ما در شرایط حساسی در دنیای امروز قرار داریم و باید از منافع و ارزش‌های خود دفاع کنیم.

روحانی گفت: در سراسر کشور مردم ما در برابر هر حادثه‌ای که چه توسط صهیونیست‌ها نسبت به فلسطین و چه علیه فرهنگ اسلام پیش می‌آید حساسیت خود را نشان می‌دهند و همچنان در برابر قلدرصفتان به خوبی می‌ایستند.

وی افزود: در بیست و سومین هفته افتتاح، ما حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کردیم که به معنای زنده بودن کشور و تحرک کشور و شکست آمریکا است.

کد خبر 5020595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha