۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۰

مدیر تعاون اردبیل خبرداد:

آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در اردبیل

آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در اردبیل

اردبیل - مدیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل گفت: طرح یارانه دستمزد با هدف حمایت از کارفرمایان و توسعه اشتغال جوانان در اردبیل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر مناف زاده در جلسه هماهنگی اجرای طرح «یارانه دستمزد» در جمع مدیران و کارشناسان مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های شهرستان اردبیل ضمن تشریح این طرح اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از کارفرمایان و در قالب مشوق پرداخت یارانه دستمزد این طرح را ارائه کرده و از کارفرمایان خواست از این مزایا بهره مند شوند.

مناف زاده شرایط بهره مندی کارفرمایان و شغل اولی‌ها از مزایای این طرح را تشریح کرد و گفت: طبق این طرح کارگاه دارای مجوز و دارای کد بیمه کارگاهی به ازای هر ۲ نفر بیمه شده و نیروی کار موجود در واحد می‌تواند یک نفر شغل اولی جذب کند.

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل ادامه داد: در این طرح شرایط سنی برای آقایان شغل اولی حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۳۵ سال و دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر است وبرای زنان سرپرست خانوار حداکثر سن می‌تواند بالاتر نیز باشد.

مناف زاده نداشتن ۶ ماه سابقه بیمه و بیشتر در طول دو سال گذشته نزد سازمان تأمین اجتماعی را برای شغل اولی‌ها عنوان کرد و گفت: بایستی کارگاه متقاضی شغل اولی حتماً فعال بوده و شغل اولی را طبق دستورالعمل به کار بگیرد.

وی حداکثر بهره مندی کارفرمایان از این طرح را برای هر شغل اولی ۱۲ ماه (یکسال) تمام اعلام کرد و افزود: پرداخت یارانه دستمزد معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و منوط به پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه خواهد بود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل در ادامه تشریح این طرح خاطرنشان کرد: بنگاه‌های جدید التأسیس نیز می‌توانند ۵۰ درصد از نیروی‌های کار شاغل شده را بر اساس لیست بیمه ارسالی به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان شغل اولی به کار گرفته و از یارانه دستمزد برخوردار شوند.

متقاضیان به کاریابی ها مراجعه کنند

وی به ظرفیت‌های مؤسسات کاریابی در خصوص ارائه خدمات به کارفرمایان و کارجویان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان و کارجویان شغل اولی برای دریافت مشاوره و ثبت نام می‌توانند به نزدیک ترین کاریابی دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح شهر اردبیل مراجعه کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل عملکرد مؤسسات کاریابی را در خصوص اجرای تعهدات محوله مناسب ارزیابی کرد و گفت: از کارجویان و کارفرمایان می‌خواهیم به منظور ساماندهی فرصت‌های شغلی و نیز دریافت مشاوره و راهنمایی لازم صرفاً به مؤسسات دارای مجوز از وزارت مربوطه مراجعه کرده و جذب آگهی‌های فریبنده فضای مجازی، اپلیکیشن دیوار، شیپور و تابلو اعلانات سطح شهر نشوند.

مناف زاده حمایت از تولیدکنندگان و کارفرمایان را در راستای عمل به شعار سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که کشور با آن مواجه شده است اطلاع رسانی و بهره مندی از مزایای این طرح در ایجاد اشتغال مؤثر باشد.

کد خبر 5022382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha