۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

وزیرورزش و جوانان:

۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور راه اندازی شده است

۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور راه اندازی شده است

سنندج - وزیر ورزش و جوانان گفت: طی چند سال اخیر سه هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم افتتاح سالن شش هزار نفری سنندج در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: حدود ۳۳۵ پروژه ورزشی امروز در سراسر کشور افتتاح شد.

وی افزود: در ابتدای شروع دولت یازدهم ما کمتر از ۲۰۰ خانه ورزش روستایی داشتیم اما امروز شاهد فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی هستیم و در برنامه داریم تا پایان دولت تعداد خانه‌های ورزش روستایی را به ۵ هزار مورد برسانیم.

سلطانی‌فر به عدالت ورزشی در کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه با احداث زمین‌های فوتبال چمن مصنوعی مینی‌فوتبال که از استان‌های جنوبی آغاز شد، در نظر داریم در مناطق محروم به صورت ضربتی این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: هفت پروژه بزرگ ورزشی شامل استادیوم فوتبال ۱۵ هزار نفری سبزوار، استادیوم پنج هزار نفری نیشابور، استادیوم پنج هزار نفری ملایر، استادیوم دو هزار نفری خشت کازرون، هتل ورزش گلستان، پیست اسکیت اراک، و سالن سرپوشیده شش هزار نفری سنندج که شاه بیت این پروژه‌ها است، را امروز افتتاح کردیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه یادآور شد: سالن شش هزار نفری سنندج اگر بی نظیر نباشد در نوع خود کم نظیر است و با معماری زیبا و مصالح درجه یک به کار رفته در آن می‌تواند جهشی در زمینه ورزش استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: ساخت این سالن تقریباً از سال ۸۴ شروع شده است اما در سه سال گذشته عمده فعالیت ساخت آن شروع شده و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

سلطانی‌فر گفت: در حال حاضر از این سری استادیوم‌ها با گنجایش ظرفیت بیش از چهار هزار نفر ۱۰ پروژه در سراسر کشور در حال ساخت است.

وی ادامه داد: امیدواریم با وجود این استادیوم استان کردستان بتواند میزبانی مسابقات سالنی بین‌المللی را در رشته‌های مختلف کسب کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: هنوز شهرهای بزرگی مانند کرج، شیراز و مشهد از داشتن چنین سالن بزرگی بی‌بهره هستند و افتتاح این سالن نشان دهنده توجه دولت به کردستان است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان دولت یازدهم بتوانیم شش سالن سرپوشیده دیگر در شهرهای شیراز، مشهد، ساری، کرمانشاه، زاهدان و کرج را به بهره برداری برسانیم.

سلطانی فر به سیاست‌های دولت در راستای افزایش سرانه ورزشی در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما باور داریم که استعدادها و پتانسیل‌های بسیار مناسبی در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور وجود دارد که با وجود چنین زیرساخت‌هایی باید آنها را کشف و پرورش داد.

کد خبر 5031744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha