۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸

فرماندار شهرضا مطرح کرد:

ممنوعیت برپایی موکب و برگزاری پیاده‌روی اربعین در شهرضا

ممنوعیت برپایی موکب و برگزاری پیاده‌روی اربعین در شهرضا

شهرضا-فرماندار شهرضا با توجه به برپایی هرساله موکبهای متعدد در ایام اربعین در شهرضا گفت: امسال برگزاری پیاده‌روی اربعین در شهرضا ممنوع است و توصیه می کنیم این هزینه‌هاصرف کمکهای مومنانه شود.

ناصر اسدی در حاشیه جلسه ستاد اربعین شهرضا در گفت و گو با خبرنگار مهر با تقدیر از هیئت‌های مذهبی شهرستان در راستای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: یک معروف بزرگ در این شرایط خاص توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ جان مردم است.

تعداد بیماران کرونا در شهرضا به نسبت جمعیت زیاد است

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تعداد افراد مثبت کرونایی در شهرستان شهرضا بالا است، گفت: هزینه‌های درمان بیماران کرونایی بسیار بالا است که دولت به خاطر حفظ جان مردم آنها را تأمین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ایرادات ایام محرم در ضعیف عمل کردن به پروتکل‌های بهداشتی در این ایام تکرار شود، عنوان کرد: ایام اربعین به پیاده روی اربعین شناخته می‌شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم را نداریم و کشور عراق نیز اجازه پیاده روی اربعین در خاک خود را نداده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه یکی از امام زدگان عظیم الشان در شهرضا مدفون هستند و هر ساله به طور معمول پیاده روی اربعین در این شهر با برپایی موکب هایی برقرار بوده است، تاکید کرد: توصیه‌های ایام محرم را باید در ایام اربعین با شدت بیشتر رعایت کنیم و پیشنهاد ما این است که امسال هزینه‌های پیاده روی اربعین صرف کمک‌های مومنانه شود.

اسدی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرایط شهرستان شهرضا از نظر میزان ابتلاء به کرونا مناسب نیست، برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی با توجه به مصوبات ستاد کرونا در شهرضا ممنوع است.

نذورا ت اربعین به شکل بسته بندی و غذای خشک توزیع شود

وی با بیان اینکه بر این اساس توزیع غذای بسته‌بندی و بهداشتی در ایام اربعین نداریم و نذورات باید به سمت آموزش و پرورش و شبکه بهداشت برای تأمین امکانات آموزشی و بهداشتی هدایت شود، گفت: امروزه نیاز واجب ما در این دو بخش است و غذا نیز باید به صورت بسته‌بندی و خشک توزیع شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ملاک ما مصوبات ستاد کرونا است، افزود: به دلایل متعدد بهداشتی درمانی و اقتصادی باید توصیه‌های ستاد کرونا را اجرا کرد و این توصیه‌ها نیز برای شهر و روستا یکی است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین و هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی در ایام اربعین در شهرضا ممنوع است، خاطرنشان کرد: شهرضا یک چهارراه شریانی در استان محسوب می‌شود و بر این اساس باید بیشتر مراعات مسائل بهداشتی را داشته باشیم.

کد خبر 5032891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha