۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

استان بوشهر وارد موج سوم شیوع کرونا نشده است

استان بوشهر وارد موج سوم شیوع کرونا نشده است

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر هنوز وارد موج سوم شیوع کرونا نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران بهداشت و درمان استان بوشهر اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل کرونا نقش بسیار مهم و مؤثری دارد.

وی با اشاره به روند مطلوب استان بوشهر در موج نخست کرونا در استان بوشهر ادامه داد: با کاهش رعایت مسائل بهداشتی در موج دوم کرونا، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان افزایش یافت.

روند کاهشی کرونا در استان

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: در صورتی که نسبت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در استان بی‌توجهی شود شاهد موج سوم کرونا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر که روند ثابتی داشته اکنون کاهشی شده است، افزود: استان بوشهر وارد موج سوم شیوع کرونا نشده است.

کشمیری از انجام ۱۰۵ هزار بازدید و بازرسی از اماکن و اصناف استان بوشهر توسط بهداشت و درمان خبر داد و افزود: بوشهر با میانگین استفاده ۷۰ درصدی از ماسک جز استان‌های موفق در استفاده از ماسک بوده است.

ارائه خدمات به تبعه خارجی

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر افزود: هیچ تبعه خارجی در استان بوشهر که به بیماری کرونا ابتلاء شده‌اند پشت درهای مراکز درمانی نماندند و عدالت در درمان در همه ابعاد رعایت شده است.

وی با بیان اینکه خدمات به بیماران کرونایی در ابعاد گوناگون شبانه‌روزی انجام می‌شود ادامه داد: برای مراکز درمانی در دیلم، گناوه، برازجان، اهرم و خورموج دستگاه اکسیژن ساز اختصاص یافت.

کشمیری تصریح کرد: در این راستا ۲ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به‌روز رسانی شد و در این زمینه از مجموعه نفت و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها هم یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان کنگان اختصاص می‌یابد.

افزایش تجهیزات درمانی و تشخیصی

وی با اشاره به آمار بیماران کرونایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون از بیماران ابتلاء به کرونا افزون بر ۹ هزار و ۳۰۰ نفر بستری شده‌اند که ۹۰ درصد آنان به تعداد ۸ هزار و ۲۰۰ نفر درمان و با حال خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و کادر خدماتی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی به بیماری کرونا ابتلاء شده‌اند افزود: جمعاً ۷۴۰ نفر از کادر درمانی، پرستاری و خدماتی استان بوشهر در رسیدگی به بیماران کرونا به این ویروس مبتلا شدند.

وی از افزایش تجهیزات درمانی و تشخیصی خبر داد و بیان کرد: خدمات خیران در عرصه تجهیز امکانات درمانی و تشخیصی قابل تحسین است چراکه در ۷ ماه گذشته بیش از ۶۰ تخت مراقت‌های ویژه ICU با تجهیزات کامل به امکانات درمانی استان بوشهر اضافه شده است.

کد خبر 5033437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha