۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۶

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

حماسه ۶ بهمن مردم آمل خوب به نسل امروز منتقل نشده است

 حماسه ۶ بهمن مردم آمل خوب به نسل امروز منتقل نشده است

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به نقش مردم آمل در دفاع مقدس گفت: نتوانستیم حماسه اسلامی ششم بهمن آمل را خوب به نسل امروز منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی شامگاه یکشنبه در همایش بزرگ رزمندگان اسلام در شهر دابودشت، آمل را شهر فرمانده‌خیز و رزمنده‌خیز دانست که در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت.

وی از مقاومت مردم در حماسه ششم بهمن آمل گفت و اظهار داشت: ما مازندرانی‌ها نتوانستیم حماسه اسلامی آمل را خوب به نسل امروز منتقل کنیم.

سردار ملکی به نقش مردم و مدیریت امام (ره) در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضرت امام جنگ را با فرماندهان سپاه ۲۰ ساله مدیریت کرد و با وحدتی که بین ارتش و سپاه ایجاد کرده بود در جنگ به پیروزی رسید.

این مسئول افزود: در مقاومت خرمشهر زنان نیز همرزم مردان پاسدار و ارتش مقاومت کردند، جنگیدند و در آزادسازی نقش داشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس باید به جوانان و نوجوانان و نسل امروز معرفی بشوند، گفت: مقاومت چهل ساله مردم در شرایط سخت اقتصادی و تهاجم سخت فرهنگی ریشه در دفاع مقدس دارد چرا که دفاع مقدس ما زنده و پویا است.

سردار ملکی افزود: جنگ تحمیلی، جنگ جهانی سوم در مقیاس کوچک‌تر بود که دو ابرقدرت و همه کشورهای اروپای شرقی و غربی و عربی و مصر، اردن، کویت در جنگ تحمیلی پشت صدام بودند و از حزب بعث حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: مردم ما به خاطر معرفت به خدا، راه انبیا، عترت و عاشورا و بصیرتی که داشتند با همه سختی به امام لبیک گفتند ایستادند و امروز هم در خط ولایت و پای نظام هستند چون عاشورا را خوب درک کردند.

کد خبر 5034569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha