۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲

در مسیر محرومیت‌زدایی در خاتم؛

کلنگ مدرسه متوسطه فتح آباد به زمین خورد

کلنگ مدرسه متوسطه فتح آباد به زمین خورد

یزد ـ در ادامه فعالیت های صورت گرفته در حوزه محرومیت زدایی نقاط محروم کشور و استان یزد، کلنگ احداث مدرسه متوسطه در فتح آباد خاتم به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی مدرسه متوسطه اول دهستان فتح آباد شهرستان خاتم با مشارکت اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان، بنیاد برکت ستاد فرماندهی حضرت امام (ره) و با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

همچنین عملیات ساخت نمازخانه و کلاس درس در مدرسه حافظ روستای بختیاری با مشارکت اداره کل نوسازی، بنیاد برکت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران آغاز شد.

فرماندار خاتم در این مراسم اظهار داشت: حمایت و قدم گذاشتن در راهی که به تقویت حوزه تعلیم و تربیت کمک کند بسیار ارزشمند است و نقش اساسی و زیربنایی برای آموزش و پرورشِ نسل آینده داره و اینگونه اقدامات سرمایه‌گذاری برای تربیت نیروی انسانی توانمند برای توسعه و پیشرفت به حساب می‌آید.

جواد میربهبودی افزود: به ویژه اگر تقویت زیرساخت آموزشی و ساخت مدرسه با نگاه خیرخواهانه همراه شود، در کنار انجام کاری فرهنگی و آموزشی نهضت اجتماعی خیرین هم تقویت شده و اقداماتی ماندنی و همیشگی را شاهد هستیم.

فرماندار خاتم ادامه داد: خیر مدرسه ساز در این دوران صرفاً برای ساخت یک کلاس یا مدرسه وارد عرصه مدرسه سازی نمی‌شود بلکه فرهنگ و آینده دانش آموزان را می‌سازد از این اقدام بسیار ارشمند حمایت می‌کند.

میربهبودی عنوان کرد: این اقدام خیران مدرس‌ساز فعالیتی بنیادین است و بر سایر بخش‌های جامعه تأثیری مثبت و بسیار مهم دارد که می‌تواند زمینه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود اقدامات صورت گرفته در حوزه مدرسه سازی و مشارکت بسیار خوب خیران در این حوزه، همچنان شاهد کمبودهای گسترده‌ای در این حوزه هستیم.

فرماندار خاتم بیان کرد: برای رفع مشکلات و کمبودهایی که در این حوزه داریم نه تنها باید حضور و فعالیت خیران افزایش پیدا کند بلکه باید مسئولان دولتی هم اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند و زمینه‌ای فراهم کنند که بتوان در کوتاه مدت نیاز استان و کشور به ویژه در نقاط محروم به فضاهای آموزشی را رفع کرد.

کد خبر 5036219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha