۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲

فرماندار شهرضا:

مسئولان پیگیر رفع مشکلات روستاهای شهرضا باشند

مسئولان پیگیر رفع مشکلات روستاهای شهرضا باشند

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: مجموعه مدیریتی روستا در شهرضا باید پیگیر رفع مشکلات روستاییان باشند و برای هر روستا متناسب با شرایط اقلیمی اشتغال و ساخت مسکن را برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر اسدی با بیان اینکه جمعیت روستایی و عشایری شهرضا حدود ۱۶ هزار نفر است، اظهار داشت: با وجود جمعیت کم روستایی شهرستان شهرضا، مجموعه مدیریتی روستا در شهرضا باید تلاش کنند و پیگیر رفع مشکلات روستاییان باشند.

وی با بیان اینکه دولت برای هر روستا یک مدیر انتخاب کرده است و این مدیر در فازهای مختلف برای روستای خود باید برنامه‌ریزی کند گفت: تشکیل شوراهای اسلامی و انتخاب دهیار در روستایی‌ها اقدامی بسیار مؤثر در فرایند مردم سالاری و مشارکت مردم در سرنوشت خویش محسوب می‌شود.

فرماندار شهرضا بیان کرد: مدیریت هر روستا به دهیار آن واگذار شده است، در گذشته یک دهدار برای چند روستا مدیریت می‌کرد، اگر دهیاران بتوانند ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند، شاهد توسعه روستا و اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا به شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی روستا خیلی تغییر کرده است بیان کرد: تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر زندگی در روستا اثر گذاشته است و باید برای هر روستا متناسب با شرایط اقلیمی آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد؛ برای اشتغال روستا نیز باید متناسب با شرایط و اقلیم روستا اشتغال اقتصادی و ساخت مساکن روستایی را تعریف کرد.

اسدی با تأکید بر اینکه دهیار روستا باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار در روستا تلاش کند، عنوان کرد: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستایی می‌تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه روستا و شهر داشته باشد.

تخصیص اعتبار برای ساخت مسکن در روستای امامزاده علی اکبر شهرضا

فرماندار شهرضا با اشاره به افتتاح چند پروژه روستایی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان افزود: شهرضا روستاهای آن بزرگ و توانمند است، در سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهور به شهرضا اعتبارات خوبی برای ساخت مسکن روستایی در روستای امامزاده علی اکبر شهرضا اختصاص یافت.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شرکت تعاونی دهیاری‌های روستاهای شهرضا بیان داشت: راه‌اندازی شرکت تعاونی دهیاری‌های روستایی به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان روستا و کمک به دهیاری‌ها بسیار با اهمیت است.

کد خبر 5037115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha