۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

نخستین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری کرمانشاه برگزار شد

نخستین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- اولین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار و به پرونده مربوطه به‌صورت الکترونیکی رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و قاضی پرونده مربوطه اولین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار و به پرونده مربوطه به صورت الکترونیکی رسیدگی شد.

پرویز توسلی زاده در حاشیه این دادرسی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مناسب برای سرعت بخشیدن به فرایند دادرسی، دادرسی الکترونیک است، یادآور شد: این موضوع از مصادیق سند تحول ریاست معظم قوه قضائیه است که خوشبختانه امروز توانستیم با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفت شاهد افتتاح آن در کرمانشاه باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: دادرسی الکترونیک در شرایط کنونی می‌تواند اجرای عدالت را در کمترین زمان ممکن میسر سازد و از جهت دیگر قادر است به رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و نیز افزایش دقت و جلوگیری از طرح دعاوی تکراری و پیشگیری از وقوع جرم کمک کند.

وی ادامه داد: بحمدالله این کار از اقدامات مهم و بزرگی است که در شرایط کنونی بیماری کرونا انجام شد و از یک سو به حفظ سلامت قضات و کارکنان و از سوی دیگر سلامت زندانیان که از مسائل مهم برای ما محسوب می‌شود، کمک می‌کند.

توسلی‌زاده تصریح کرد: در دادرسی‌ها اصل را باید بر همین دادرسی الکترونیک قرار داد چرا که محدودی‌های زمانی و مکانی تا حدود زیادی بر طرف و برداشته می‌شود و می‌تواند به کاهش هزینه‌های قضائی، افزایش سرعت انجام کارها، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضائی و افزایش امنیت قضائی و اداری کمک کند.

کد خبر 5037177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha