۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲

امام جمعه بوشهر:

مسئولان به یاری خسارت دیدگان حادثه بازار دیلم بشتابند

مسئولان  به یاری خسارت دیدگان حادثه بازار دیلم بشتابند

بوشهر-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار کمک به حادثه دیدگان در دیلم شد و گفت: مسئولان به یاری خسارت دیدگان حادثه بازار دیلم بشتابند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از آموزه‌های مهم اسلامی احترام به دیگران و حفظ حرمت حریم مؤمنان است چنانکه در متون فاخر دینی تاکید شده است که حفظ حرمت انسان با ایمان بالاتر از حفظ حرمت خانه خداست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: سخن، رفتار و تعامل اجتماعی جامعه ایمانی و اسلامی باید سراسر احترام متقابل افراد جامعه به یکدیگر باشد و جامعه بدون حفظ حریم حرمت‌ها یک جامعه پرآشوب و نا امن خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی یادآور شد: اربعین حسینی یادآور حماسه پیام آوران نهضت عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی است که هم اینک اوج تجلی آن در پیاده روی اربعین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: امسال با توجه به شرایط پیش آمده ضمن توصیه به اینکه سمت مرزها حرکت صورت نگیرد مناسب است در فضاهای مناسب زیارت اربعین قرائت شود و یاد و خاطره حماسه عاشورا گرامی داشته و برای رفع بیماری کرونا و برگزاری مجدد آن پیاده روی باشکوه دعا برگزار شود.

آیت الله صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه جاودانه مبارزه رزمندگان دریایی سپاه با آمریکای جهان خوار اضافه کرد: هیچگاه تاریخ ایران نبرد شجاعانه آن رزمندگان به ویژه نادر مهدوی، گرد، آبسالان و توسلی، مبارکی، شفیعی و محمدی فراموش نخواهد کرد و ایمان و مقاومت و شجاعت آنان برای همگان درسی آموزنده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت سیزدهم مهر ماه روز نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره شهدای این نیروی ارزشمند را گرامی می‌داریم و همواره برای موفقیت آنان در خدمت به نظام و مردم عزیز دعا می‌کنیم.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی بازارچه دیلم در روز گذشته تصریح کرد: آتش سوزی در بازارچه دیلم خسارات فراوان برجا گذاشت و موجب ناراحتی و نگرانی بسیاری برای همگان به ویژه مغازه داران عزیز آن بازارچه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه ناگوار مسئولان مربوطه با همکاری صاحبان آن مراکز تجاری باید پیش بینی‌های لازم جهت پیشگیری اندیشه کرده و آن را با دقت و قدرت به انجام رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هم اینک که این حادثه رخ داده امید است که مسئولان تجربه و عبرت گرفته و پیشگیری‌های لازم را در تمامی موارد مشابه در سطح استان به عمل آورند و با جدیت تمام کوشش کنند که به یاری خسارت دیدگان که همگی از جوانان و اقشار کم درآمد هستند بشتابند و مساعدت‌های لازم به عمل آورند.

کد خبر 5038405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      0 0
      برای پیشگیری از وقوع اینچنین حوادث در بازارها، مراکز عمومی و پر تردد میتوانیم از سیستم Fire Sprinklers و Smoke detectors استفاده کنیم تا در وقوع حریق بتواند از گسترش آتش و خسارت جلوگیری کند
    • علی IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      0 0
      شرکت های دانش بنیان قادر خواهند بود در بومی سازی Fire Sprinklers و همچنین Smoke detectors اقدام کنند و نصب این دو سیستم مهم را برای پیشگیری و کنترل حریق در همه سازه ها الزامی کنیم