۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۹:۳۴

شهبازی اعلام کرد

تولید سالانه ۹۱ هزار تن ترکیبات آلی فرار در شهر تهران

تولید سالانه ۹۱ هزار تن ترکیبات آلی فرار در شهر تهران

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت گفت: سالانه حدود ۹۱ هزار تن ترکیبات آلی فرار در شهر تهران تولید می‌شود که ۷۸ درصد از آن ناشی از فعالیت خودروهاست و ۱۴ درصد دیگر در اثر تبخیر بنزین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: سالانه حدود ۷۲ هزار تن ترکیبات آلی فرار در اثر فعالیت خودروها در هوای تهران تولید می‌شود که خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها به ترتیب عامل تولید ۳۱ و ۲۸ هزار تن از این مقدار هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیبات آلی فرار موادی شیمیایی هستند که نه تنها تأثیری نامطلوب بر سلامت دارند بلکه یکی از مهم‌ترین پیش‌سازهای تولید آلاینده‌های ثانویه ازجمله ازن و ذرات معلق در اتمسفر هستند.

شهبازی درباره راهکارهای کاهش تولید و انتشار ترکیبات آلی فرار توضیح داد: از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش تولید و انتشار این مواد شیمیایی از اگزوز خودروها، نصب و تعویض کاتالیست خودروهای گازسوز و بنزین‌سوز است. این کار می‌تواند تا بیش از ۹۰ درصد از انتشار ترکیبات آلی فرار از اگزوز خودروها را کنترل و حذف کند.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان ضمن بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز به دلیل احتراق ناقص مقادیر زیادی ترکیبات آلی فرار تولید و وارد هوا می‌کنند، گفت: جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری فرسوده موجود با موتورسیکلت‌های انژکتوری و برقی می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش انتشار ترکیبات آلی فرار از این منبع آلاینده داشته باشد.

کد خبر 5038528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha