۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶

شهردار بیرجند گلایه کرد؛

پارک دوبله در کوچه‌های شهر علی‌رغم خلوتی پارکینگ‌های طبقاتی

پارک دوبله در کوچه‌های شهر علی‌رغم خلوتی پارکینگ‌های طبقاتی

بیرجند- شهردار بیرجند با بیان اینکه ظرفیت سه طبقه پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری بیرجند خالی است، گفت: متاسفانه در کوچه‌های اطراف این خیابان با انبوهی از ماشین‌های پارک شده رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی جاوید صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: بیرجند شهری با قدمت دیرینه در حوزه فرهنگ است که این مسئله در همه ابعاد و از جمله در موضوعات ترافیکی باید خود را نشان دهد.

شهردار بیرجند بیان‌کرد: مدیریت شهری باید بر مبنای تخصص و کار کارشناسی پیش رود چرا که در غیر این صورت با آسیب رو به رو خواهیم شد.

جاوید با اشاره به موضوع پارگینگ‌های خیابان جمهوری و منتظری بیرجند و گلایه‌های طرح شده در این زمینه ادامه‌داد: حاشیه خیابان‌ها به هیچ وجه محل پارک و توقف چند ساعته خودرو نیست و موجب تضعیف حقوق شهروندان می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح ترافیکی جدید در خیابان جمهوری می‌خواستیم کسبه و اصناف را به سمت استفاده از پارکینگ طبقاتی هدایت کنیم و پارکینگ حاشیه خیابان تنها برای توقف‌های موقتی و کوتاه مدت باشد.

اصناف جهت فرهنگ‌سازی داوطلب استفاده از حمل و نقل عمومی باشند

شهر دار بیرجند اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در فرهنگ نمونه و الگو باشیم باید به سمتی برویم که خود اصناف داوطلبانه با استفاده از حمل و نقل عمومی و یا در صورت امکان پیاده به سمت محل و کسب و کار خود بیایند.

جاوید با تأکید بر اینکه با در سطح شهر بیرجند به اندازه کافی پارکینگ طبقانی نداریم، بیان‌کرد: متأسفانه در خیابان جمهوری گاه حاشیه خیابان محل توقف خودروی کارمندان بانک و یا کسبه‌ای شده است که چندین ساعت و صبح و عصر وسیله نقلیه خود را پارک می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله موجب اذیت و سلب حقوق شهروندانی شده که می‌خواهند توقف کوتاه مدتی برای مراجعت به بازار داشته باشند.

شهردار بیرجند گفت: در حال حاضر سه راه استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از پارکینگ طبقاتی و استفاده از پارکینگ حاشیه خیابان و پرداخت هزینه برای پارک برای کسبه و اصناف بازار بیرجند و اطراف خیابان جمهوری وجود دارد.

نگاه انتفاعی به پارکینگ‌های طبقاتی نداریم

جاوید با اشاره به اینکه به هیچ وجه نگاه انتفاعی به پارکینگ‌های طبقاتی و پارکینگ‌های حاشیه خیابان نداریم، بیان‌کرد: هدف ما بهبود وضعیت ترافیکی شهر و سهولت رفت و آمد شهروندان است.

شهردار بیرجند با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی موجود در شهر گفت: طبق مشاهدات سه طبقه پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری بیرجند خالی است ولی در کوچه‌های اطراف خیابان و جلوی مغازه‌ها با انبوهی از ماشین‌های پارک شده رو به رو هستیم.

شهردار بیرجند یادآور شد: اگر مردم را تشویق به استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی نکنیم، هرچه خیابان‌ها تعریض شود، باز هم برای توقف خودروها با مشکل رو به رو خواهیم شد.

کد خبر 5038883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha