۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸

معاون سازمان برنامه خبر داد:

پرداخت یکهزار میلیارد تومان وام برای توسعه صادرات زعفران

پرداخت  یکهزار میلیارد تومان وام برای توسعه صادرات زعفران

معاون سازمان برنامه با بیان اینکه هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خریداران و صادرکنندگان زعفران همچنین بسته بندی و فراوری این محصول قرار می گیرد، گفت: نرخ سود این وام ۱۵ درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای حمایت از تولید و صادرات زعفران با حضور سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران عامل سه بانک و محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خریداران و صادرکنندگان زعفران همچنین بسته بندی و فرآوری این محصول قرار می‌گیرد.بر این اساس ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن را بانک عامل حوزه کشاورزی، ۲۵۰ میلیارد تومان بانک ملت و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر را بانک توسعه صادرات تأمین مالی خواهد کرد.

پورمحمدی گفت: با توجه به اینکه نرخ تسهیلات نظام بانکی ۱۸ درصد است، برای حمایت بیشتر از این امر ۳ درصد سود تسهیلات را سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت تعهد کرده است. نرخ تسهیلات حمایت از زعفران ۱۵ درصد خواهد بود.

کد خبر 5039046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha