۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴

معاون استانداری مازندران:

مهاجرت معکوس به روستاها شکل گرفته است/استقبال از بومگردی

 مهاجرت معکوس به روستاها شکل گرفته است/استقبال از بومگردی

ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس جوانان و فارغ التحصیلان به زادگاه‌هایشان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رازجویان ظهر سه شنبه در مراسم روز عشایر با اظهار اینکه مازندران نسبت به استان‌های دیگر در حوزه عشایری ضریب بیشتری به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مهاجرت معکوس در روستاها شکل گرفته و به سکونت روستاییان توجه شده است.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها ادامه داد: این مهاجرت معکوس سبب رونق دوباره مناطق روستایی شده است و سبب شده تا نیروهای فارغ التحصیل به روستاها بازگشت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج و مرکبات رتبه‌های برتر کشور را دارا هستیم، افزود: ارائه تسهیلات کم بهره به روستاییان در راستای مهاجرت معکوس و توجه به زندگی روستاییان انجام می‌شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه شمار بیماران کرونایی در روستاها کمتر از مناطق شهری است، این کاهش را ناشی از ارائه آموزش‌های لازم در روستاها بیان کرد و گفت: فرهنگ زندگی روستاییان همتراز با شهرنشینان شده است.

رازجویان با اظهار اینکه تردد بین روستاها در قبل از انقلاب به سختی انجام می‌شد، ادامه داد: اکنون تمامی روستاها از شبکه مناسب راه، توزیع برق و مسائل بهداشتی برخوردار هستند و گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از ضریب مناسبی بهره مند است.

رازجویان با تاکید براینکه روستاها صرفاً ذخیره گاهی برای تولیدات کشاورزی نیست، فرهنگ و سنن روستایی را دارای غنا و پیشینه بالا دانست و گفت: برخی از غارها و اماکن تاریخی در روستاها واقع شده که ناشی از قدمت تاریخی است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری مازندران به قدمت بالای سکونت در روستاهای استان اشاره و اضافه کرد: مازندران دارای بیشترین آب بندان است و این آب بندان ها علاوه بر ذخیره آب در حوزه گردشگری، کشاورزی و درآمد روستایی تأثیر به سزایی دارد.

رازجویان گفت: در این آب بندان ها سبب رونق و جنب و جوش اقتصادی در روستاها می‌شود و در حوزه بومگردی در روستاها نیز دولت توجه خاصی کرده است.

وی با اظهار اینکه استقبال مردم از بومگردی و بهره گیری از فرهنگ و سنن روستایی رو به افزایش است، یادآور شد: بسیاری از واحدهای بومگردی استان تا یک ماه آینده رزرو شده است.

کد خبر 5041770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha