۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

کاهش جرائم اینترنتی استان اصفهان در سال ۹۹

کاهش جرائم اینترنتی استان اصفهان در سال ۹۹

اصفهان - رئیس پلیس فتای اصفهان با اشاره به کاهش جرائم اینترنتی در استان از ابتدای سال تاکنون گفت: لازم است تمام درگاه های بانکی در راستای کاهش حداکثری این جرائم به رمز دوم پویا مجهز شوند.

سرهنگ مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در سال ۹۹ جرایم اینترنتی در استان اصفهان با کاهش روبرو بوده است، اظهار داشت: دلیل این افت جرایم اقتصادی در حقیقت به دلیل کاهش تعداد جرایم وقوع یافته در حوزه مجازی است.

وی افزود: بدین ترتیب در حوزه جرایم اقتصادی و برداشت‌های اینترنتی در استان اصفهان با نرخ بیش از ۶۰ درصد کاهش روبرو بوده ایم که ناشی از استفاده از رمز دوم پویا است که در فضای بانکداری الکترونیکی کشور اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تاکید کرد: با توجه این کنترل جرایم اقتصادی در مجموع نرخ کاهش حدود ۲۰ درصدی جرایم در استان اصفهان را شاهد هستیم.

وی افزود: بیشترین جرایم اینترنتی در سال جاری با وجود کاهش جرایم در زمینه برداشتهای غیرمجاز باز هم در همین زمینه است یعنی بیش از ۶۰ درصد جرایم اینترنتی در کل استان مربوط به جرایم اقتصادی و برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری‌های رایانه است.

مرتضوی تاکید کرد: در واقع اکنون آمار جرایم برداشت‌های غیرمجاز کم شده است اما در عوض مبالغ برداشتی درشت است که اگر با دوستان حوزه بانکداری تفاهمات بیشتری در زمینه تقویت حوزه‌های پیشگیرانه فنی داشته باشیم باز هم جای کاهش جرم و کنترل جرایم حوزه برداشت‌های غیرمجاز را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در واقع برای رفع این مشکل لازم است حوزه درگاه‌های لاگین اینترنتی بانک‌ها را نیز به شکل یکپارچه به رمز دوم یک بار مصرف مجهز کنیم که با دسترسی به این هدف باز هم شاهد کاهش حداکثری جرایم اینترنتی خواهیم بود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ارتباط با امکان دسترسی دیگران به رمز دوم پویا گفت: دستگاه‌های دولتی و افراد دیگر به هیچ عنوان امکان دسترسی به رمز دوم پویا را ندارند و این رمز تنها روی سیستم موبایل افرادی وارد می‌شود که در سیستم بانکداری خودشان این شماره تلفن را معرفی کرده‌اند.

کد خبر 5047949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha