۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

قانون اخذ قیر در مجلس اصلاح شد

قانون اخذ قیر در مجلس اصلاح شد

کمیجان- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون اخذ قیر در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری کمیجان اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور و استان تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا همراه با پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و باید مردم و دستگاه‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند تا بتوان این شرایط دشوار را با کمترین خسارت پشت سر نهاد.

وی ادامه داد: روزانه صدها نفر از هم وطنان را بر اثر این بیماری از دست می‌دهیم و هزاران نفر از افراد نیز در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که هزینه‌های سنگینی را برای کشور به همراه دارد و فشار بسیاری را به کادر درمان وارد می‌سازد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها راه مقابله با بیماری کرونا پیشگیری و دقت در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

باید مسئله پوشش اینترنتی روستاها حل شود

کریمی در خصوص پوشش اینترنتی روستاها گفت: با توجه به اهمیت تحصیل و بحث آموزش مجازی نوجوانان و دانش آموزان از طریق اینترنت باید این مساله در روستاها با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در بحث راه، مهم‌ترین اولویت شهرستان کمیجان را توجه به جاده آهنگران به ساروق و ساروق به کمیجان عنوان کرد و گفت: این پروژه فاقد ردیف ملی است و اعتبارات ملی در حد قابل توجه ندارد و به دلیل اینکه بضاعت استان نیز محدود بوده، این پروژه در سال‌های گذشته پیش نرفته است و باید در اولویت قرار گیرد چرا که راه اصلی دسترسی به شهرستان کمیجان محسوب می‌شود.

در ۲ سال اخیر بیش از ۱۸ میلیارد تومان به پروژه جاده آهنگران اختصاص پیدا کرده است

کریمی افزود: سفر وزیر راه به استان با ثمرات خوبی همراه بود و در ۲ سال اخیر بیش از ۱۸ میلیارد تومان (۱۰ میلیارد تومان از سوی وزیر راه و ۸ میلیارد تومان از سوی راهداری و راه و شهر سازی) برای پروژه جاده آهنگران اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در بحث توسعه صنعتی مسئولین در تسریع ایجاد و راه اندازی شهرک‌های صنعتی در میلاجرد و توسعه شهرک صنعتی کمیجان و ناحیه صنعتی سمقاور تلاش کنند.

کریمی ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌های در کمیجان و سمقاور را یک ضرورت دانست و گفت: مجتمع‌های گلخانه‌ای در این منطقه در بخش تولید با صرفه اقتصادی همراه هستند.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات فاضلاب این شهرستان جلسه‌ای با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار و مقرر شد این پروژه در اولین فرصت در لایحه بودجه سال آینده برای گرفتن ردیف اعتباری درج شود و باید انجام بخشی از کار اولویت بندی شود و فرماندار کمیجان، شهرداری و شورای شهر نیز کمک کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: تکمیل سالن ورزشی خسروبیگ یک ضرورت است و امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار مورد نیاز تکمیل این مجموعه با تخصیص صد در صد پیش بینی شده است. امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

قانون اخذ قیر در مجلس اصلاح شد

کریمی افزود: در مجلس شورای اسلامی قانون اخذ قیر مورد نیاز اصلاح شده است و مشکلات قانونی قبلی وجود ندارد. دولت باید در اجرای این قانون سهمیه قیر دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، راهداری و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را مشخص کنند.

وی گفت: اصلاح قانون بودجه در سال جاری در مجلس در دست بررسی است و در راستای تقویت معیشت مردم ۶۰ میلیون نفر تحت حمایتی معیشتی ماهانه قرار می‌گیرند و هفته آینده مراحل نهایی این طرح در مجلس بررسی می‌شود.

کد خبر 5048567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha