۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل خبر داد؛

کلنگ زنی آشپزخانه مدرن موکب حضرت عباس (ع) در اردبیل

کلنگ زنی آشپزخانه مدرن موکب حضرت عباس (ع) در اردبیل

اردبیل-مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از کلنگ زنی آشپزخانه مجهز و مدرن موکب حضرت ابوالفضل العباس (ع) در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده در مراسم کلنگ زنی آشپزخانه موکب حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل، با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری است، بیان کرد: این آشپزخانه بزرگ و مدرن در ۶۰۰ متر و ۳ طبقه در محل امامزاده سید صدرالدین علیه السلام اردبیل ساخته خواهد شد.

وی گفت: در مناسبت‌های مختلف مذهبی علی الخصوص زیارت اربعین حسینی، شاهد حضور خیل عظیم زائرین از شهرستان‌های شمالی استان و به ویژه کشورهای حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان هستیم که با احداث این آشپزخانه با خدمات بهتری در خدمت این زائران خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: علاوه بر استفاده این آشپزخانه برای خدمات به زائرین امامزاده به عنوان پدافند غیرعامل و در مواقع بحرانی نیز می‌تواند کمک شایانی به استان کرد.

وقف عامل ارتقا به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی است

حجت الاسلام ستوده در تبیین اهمیت وقف در جامعه افزود: تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری در قالب سنت حسنه وقف یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی است.

وی گفت: وقف دارای کارکردهای مؤثری در حیات اجتماعی کشور است که تأمین هزینه‌های ساخت و تعمیر مساجد، بقاع متبرکه، مدارس و بیمارستان‌ها، برگزاری اعیاد و آئین‌های مذهبی، کمک به بینوایان، دانش‌آموزان و تأمین مسکن برای نیازمندان و اجاره زمین‌های زراعی، باغات، مغازه‌ها و کارگاه‌های وقفی به پیشه وران و جویندگان کار از آن جمله به شمار می‌رود.

در ادامه این مراسم سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: امامزادگان به عنوان پایگاه عظیم فرهنگی می‌باشند و امامزاده سیدصدرالدین (ع) به مرکز فرهنگی و مذهبی اردبیل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اخیراً رایزنی‌های خوبی در خصوص جذب اعتبار برای تکمیل عملیات عمرانی این امامزاده صورت گرفته که به زودی شاهد محقق شدن آن خواهیم بود.

کد خبر 5048989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha