۱ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۰

مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

۵۹درصد گلستانی ها بیمه سلامت دارند/۱۶هزار همپوشانی بیمه ای رفع شد

۵۹درصد گلستانی ها بیمه سلامت دارند/۱۶هزار همپوشانی بیمه ای رفع شد

گرگان- مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۵۹ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر مهرداد کمانگری صبح پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته بیمه سلامت اظهارکرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۵۹ درصد تحت پوشش بیمه سلامت بوده که ۸۳ درصد آنها به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای این سازمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: بیمه شدگان این سازمان در قالب صندوق های پنج گانه به شرح صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، ایرانیان و سلامت همگانی تحت پوشش بیمه درمان هستند.

کمانگری بیان کرد: این اداره کل در راستای حمایت از بیماران خاص هزار و ۵۲۶ نفر از بیماران که شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس هستند را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار داده و همه داروهای مورد نیاز این بیماران به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح ارزیابی وسع در گلستان اشاره کرد و گفت: در استان ۴۷ هزار نفر تاکنون درخواست ارزیابی وسع کرده که برای ۴۶ هزار نفر آن ها پیامک ارسال شده است.

کمانگری بیان کرد: ۳۳ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۷۳ درصد از متقاضیان ارزیابی وسع در گلستان در دهک های یک، دو و سه بوده که به صورت رایگان می توانند از خدمات بیمه ای سازمان بهره مند شوند.

وی همچنین تصریح کرد: با تقویت زیرساخت های انفورماتیک و بیمه الکترونیک سلامت و تلفیق بانک‌های اطلاعاتی بیمه شدگان در صندوق های مختلف، شرایطی فراهم شد که اطلاعات بیمه شدگان به صورت برخط هنگام صدور دفترچه یا ارائه خدمات بیمه‌ای در مراکز درمانی طرف قرارداد به جهت رفع همپوشانی کنترل شود که در همین راستا بیش از ۱۶ هزار مورد هم پوشانی بیمه‌ای شناسایی و در سامانه امید این اداره کل ابطال شده است.

کد خبر 5053968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha