۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸

رئیس سازمان صمت زنجان:

مشکلی در استان زنجان به لحاظ تامین روغن وجود ندارد

مشکلی در استان زنجان به لحاظ تامین روغن وجود ندارد

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان،گفت: هیچ گونه مشکلی برای تامین روغن مورد نیاز در استان زنجان وجود ندارد و این کالا به اندازه کافی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه در سطح کشور و به تبع استان تولید روغن جامد کاهش یافته است، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته مصرف روغن نباتی جامد کاهش یافته است و این باعث شد تا واحدهای تولیدی روغن جامد به سمت تولید روغن مایع گرایش پیدا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت: روغن نباتی جهان در استان در خط تولید روغن مایع فعالیت می‌کندو روغن جامد دیگر تولید نمی‌کند.

فغفوری متذکر شد: روغن جامد بیشتر در حوزه صنف و قنادان و مقداری نیز در روستاها با توجه به فرهنگ غذایی، مورد مصرف قرار می‌گیرد که برای رفع این نیاز محصول به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه به فروشگاه‌های بزرگ و شهرستان‌ها حواله توزیع و پس از مراجعه تحویل داده می‌شود، گفت: هرچقدر روغن مایع خوراکی در داخل استان نیاز باشد، برای فروش موجود است و در این رابطه نگرانی وجود ندارد و باید سرعت تزریق روغن در بازار افزایش یابد تا مردم این مهم را احساس کنند.

وی افزود: در واحد تولید کننده روغن نباتی روغن مایع تولید می‌شود و تولید به اندازه کافی است و برای ۹ ماه مصرف استان تولید زیاد است و اولویت با توزیع خود استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه قیمت کمتر از ۵,۰۰۰ تومان برای روغن خوراکی ۶۰۰ سی‌سی تعیین شده است. دربازارعرضه می‌شود، گفت: قیمت روغن نباتی تولید شده دراستان نسبت به سایر برندها بهتر است.

فغفوری با تاکید بر اینکه درخصوص تأمین روغن مایع داخل استان مشکلی نداریم وبه خارج استان فعلاً ارسال نمی‌کنیم، افزود: مقدار موجود روغن مایع در استان بالا است و نیاز بیش از ۹ ماه مصرف استان زنجان را تأمین می‌کند و این روغن با اولویت و صرفاً در استان با محوریت صنف خوار و بارفروشان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ برای طرح شکایات از نحوه عرضه کالاها در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان صمت با تمام توان بازار را رصد می‌کند و با هر گونه گرانی و کم فروشی برخورد می‌کند.

کد خبر 5056275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha