۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تکریم ارباب رجوع در اصفهان مورد توجه باشد

تکریم ارباب رجوع در اصفهان مورد توجه باشد

اصفهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز آن طور که باید تکریم ارباب رجوع در ادارات اصفهان انجام نمی‌شود و در این زمینه چنانچه کارکنان نیازمند آموزش هستند باید به آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصر اصفهانی صبح سه شنبه در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شرایط نامناسب فعلی جامعه و سخت‌تر شدن مدیریت شرایط اظهار داشت: در این شرایط که تحریم و کرونا تهدید کننده زندگی همه شهروندان است، ضروری است که مدیران در فضایی آرام و به دور از هر گونه کارشکنی شرایط را مدیریت کنند که البته کار در این شرایط به گونه‌ای ایثار و فداکاری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آرامش خوبی به دلیل همدلی و همکاری مدیران فارغ از نگاه‌های سیاسی، حزبی و جناحی وجود دارد، ابراز داشت: مدیران استان باید قدردان این آرامش باشند و دغدغه‌های خود را معطوف به نیرنگ‌های خارجی کنند و کمتر به مباحث داخلی بپردازند.

نهادهای نظارتی موانع انجام وظیفه مدیران را برطرف کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نهادهای نظارتی باید علاوه بر انجام وظایف خود موانع انجام وظیفه دیگر مدیران را برطرف کنند، ادامه داد: این شائبه در میان مردم مطرح است که در کلانشهرهای دیگر به غیر اصفهان مسائل به سختی پیش نمی‌رود و فرار سرمایه‌ها از شهر، یکی از آفاتی است که این تلقی به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: باید شرایط خوبی برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند ایجاد شود تا شاهد توسعه عمرانی و اقتصاد شهری در اصفهان باشیم.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه با وجود تأکیدات فراوان در خصوص تکریم ارباب رجوع در سازمان‌های مختلف و به ویژه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان همچنان شاهد نارضایتی شهروندان از کندی عمل و طولانی‌شدن فرایند تصمیم‌گیری‌ها در نهادهای مختلف هستیم، اضافه کرد: بروکراسی‌های اداری باید برطرف شود، شرایط کنونی صبر مردم را کاهش داده است، بنابراین شورای شهر آمادگی دارد تا اگر موانعی در مسیر انجام امور مردم وجود دارد آن را با مصوبات خود برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه نیاز است باید نسبت به آموزش کارکنان برای تکریم ارباب رجوع برنامه‌ریزی شود، ادامه داد: بسیاری از کارگران و کارمندان شهرداری مبتلا به بیماری کرونا شده و ناچار به غیبت در محل کار هستند بنابراین باید حقوق افرادی که آزمایش آنها مثبت شده و به مرخصی رفته‌اند مورد توجه قرار گیرد.

ممانعت از آتش سوزی برگ درختان در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به لزوم جلوگیری از آتش زدن برگ درختان با توجه به فرارسیدن فصل پاییز تاکید کرد و گفت: دیده شده کارگران خدمات شهری با استفاده از پمپ‌های باد اقدام به جمع‌آوری برگ‌ها می‌کنند که این موضوع سبب ایجاد آلودگی صوتی و دودزایی می‌شود، بنابراین لازم است توسط معاونت خدمات شهری تدبیری اندیشیده شود تا جمع‌آوری برگ درختان موجب آزار مردم نشود.

وی ادامه داد: از معاونت خدمات شهری درخواست می‌کنم هنگام انعقاد قرارداد با پیمانکاران الزام برای تهیه اقلام کار کارگران را لحاظ کند زیرا کارگران شهرداری بیشتر از سایرین در خطر هستند و اگر دچار بیماری شوند، به عارضه بیشتری دچار خواهند شد.

نصر اصفهانی ضمن قدردانی از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ابراز داشت: در سال جاری با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده برای جشنواره کودک امسال به خرید تبلت و در اختیار قراردادن به دانش آموزان نیازمند اختصاص یافت، پیشنهادی در این خصوص توسط اعضای شورای شهر مطرح شده که شورای شهر نیز کمک دیگری به این امر داشته باشد.

افزایش اعتبار برای خرید تبلت دانش‌آموزی به میزان دو میلیارد تومان

وی با بیان اینکه هرساله بودجه ۱.۵ میلیارد تومانی در قالب طرح یار مهربان توسط شورای شهر در اختیار دانش آموزان شهر قرار می‌گرفت که امسال به دلیل تعطیلی مدارس این اعتبار پرداخت نمی‌شود، اضافه کرد: بنابراین می‌توانیم در ردیف‌های بودجه جابه‌جایی لازم را انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صورت موافقت شورای شهر، سقف اختصاص اعتبار برای خرید تبلت به دو میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: امیدواریم این اعتبار به بهترین شکل برای افراد مستحق هزینه شود و تجهیزات مورد نیاز در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد.

کد خبر 5057351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha