۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹

تقدیر از طلاب گروه جهادی شهید مسرور شیراز/ ایثارگران دوران کرونا

تقدیر از طلاب گروه جهادی شهید مسرور شیراز/ ایثارگران دوران کرونا

شیراز - ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از طلاب گروه جهادی شهید مسرور که تغسیل، اقامه نماز و کفن و دفن اموات مبتلا به کرونا را بر عهده گرفته‌اند تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون استاندار و جانشین وی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جلسه تقدیر از طلاب گروه جهادی شهید مسرور، اقدام طلاب برادر و خواهر گروه جهادی شهید مسرور در این شرایط سخت و خطرناک را ایثارگرانه و توأم با فداکاری و شجاعت دانست و افزود: کرونا یک آزمون همگانی برای تقویت همدلی اجتماعی، بسیج امکانات و ساماندهی مردمی در ارائه خدمات و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی است.

عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه روحانیت و طلاب همواره در خدمت به مردم پیشگام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در شرایط موجود نیز برای رفع نگرانی خانواده‌ها از کفن و دفن غیر شرعی اموات کرونایی وارد این عرصه سخت و خطرناک شدند.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: طلاب و روحانیون این گروه جهادی به امر رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در جهت ایجاد آرامش برای خانواده‌های متوفیان گام برداشته‌اند.

وی گفت: این عزیزان با عشق و علاقه و اعتقاد خود در شرایط دشوار شیوع یک بیماری همه گیر و در روزهای گرم تابستان و حتی با زبان روزه در ماه مبارک رمضان به این اقدام ارزشمند پرداخته اند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: برای نخستین بار در کشور، طلاب و روحانیون در شیراز و بسیاری از شهرستان‌های استان اقدام به تغسیل و کفن و دفن شرعی اموات کرونایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کرده‌اند.

قاسم پور بیان کرد: علاوه بر این روحانیت در رابطه با تبدیل آموزش حضوری به غیر حضوری، ساماندهی نیروهای مردمی، ضدعفونی اماکن و معابر و مساجد، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان، مشاوره به خانواده‌ها، توزیع بسته‌ها و کمک‌های مومنانه همراهی و همکاری در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر، کمک به رعایت پروتکل های‌بهداشتی در سطح جامعه نیز همکاری‌های مؤثری داشته اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا از طلاب و روحانیون خواست با توجه به اثرگذاری و نفوذی که در جامعه دارند مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از بزرگترین معروفات در شرایط فعلی است دعوت کنند.

کد خبر 5059245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha