۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

وحدت میان مسلمانان بر تمام امور جهان اسلام واجب تر است

وحدت میان مسلمانان بر تمام امور جهان اسلام واجب تر است

سیریک- امام جمعه اهل تسنن شهر سیریک گفت: از آنجائیکه وحدت از اولویت های دنیای اسلام است، پس بر تمام امور جهان اسلام مقدم تر محسوب می شود.

شیخ عبدالعزیز افراز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اتحاد بین مسلمانان جهان امری ضروری است، اظهار کرد: چنانچه مسلمانان احساس کنند که وحدت در بین آنها به خطر افتاده در این زمان وحدت نسبت به توحید ارجحیت پیدا می‌کند و مسلمانان باید در راستای تحکیم وحدت تلاش کنند.

شیخ افراز، با تاکید بر اینکه مبادا شیطان در ما رخنه کند و وحدت در بین ما مسلمانان نیز از بین برود، تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن هستند و با توطئه‌های خود در صدد ضربه زدن به این اتحاد و همدلی بین ما مسلمانان هستند، پس بر ما واجب است که با اتفاق هم اتحاد و انسجام را حفظ و با اتحاد توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی با بیان اینکه ما تأثیرات اتحادی که بین شیعه و سنی در این شهرستان است به وضوح می‌بینیم خاطر نشان کرد: تأثیر بسیار مهم و ارزشمندی در اتحادی که بین مردم مسلمان سیریک وجود دارد، ما در زندگی اجتماعی روزانه خود به چشم می‌بینیم و آن هم امنیتی است که شاید در خیلی از کشورهای جهان اسلام دیده نشود.

شیخ افراز اضافه کرد: در طول این چند سال حساسیت دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و پراکندگی میان مسلمانان بیشتر شد، مسلمانان از پیروان زیادی در سراسر جهان برخوردار بوده پس ضروری است که دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنیم.

کد خبر 5060191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha