۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۰

در خانه بمانیم؛

اعمال محدودیت‌های تردد در استان بوشهر/ به اینجا سفر نکنید

اعمال محدودیت‌های تردد در استان بوشهر/ به اینجا سفر نکنید

بوشهر - برای تعطیلات آخر هفته، محدودیت‌های خاصی برای استان بوشهر اعمال شده است که شرایط را برای کسانی که قصد سفر به این استان دارند سخت می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کرونا این روزها شیوع بیشتری پیدا کرده است و شاهد افزایش موارد ابتلاء و بستری‌های ناشی از آن و همچنین افزایش موارد فوتی در نقاط مختلف کشور هستیم.

استان بوشهر که تابستان گرمی را پشت سر گذاشته است، این روزها آب و هوای بسیار خوبی دارد و معمولاً در فصل‌های پاییز و زمستان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری برای مسافران در نقاط مختلف کشور به حساب می‌آید.

با توجه به تعطیلی چهار روزه‌ای که در پیش است، این ایام فرصت خوبی برای سفر به مناطقی همچون استان بوشهر و استفاده از آب و هوای مطلوب آن است و ممکن است افراد زیادی تمایل به سفر به این استان را داشته باشند.

در این شرایطی که کرونا شدت گرفته است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های گسترده‌ای برای ممانعت از سفر در نقاط مختلف کشور اعمال شده است که در بوشهر نیز این محدودیت‌ها وجود دارد.

فوتی‌های کرونا در بوشهر به ۷۱۸ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته پنج مورد جدید فوت کرونا در استان بوشهر ثبت شده و مجموع فوتی‌های کرونا در استان به ۷۱۸ نفر رسیده است.

سعید کشمیری اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۵۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی استان بستری شده‌اند و ۴۲ نفر از افراد بستری در این بخش‌ها نیز با حال خوب ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۳۸ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند ادامه داد: از این بین ۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۲۵ نفر به کمک دستگاه تنفس دارند.

لزوم پرهیز از سفر و تجمع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مهمترین راهکار مقابله با کرونا در شرایط کنونی را استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دانست و افزود: باید از سفر و حضور در تجمعات پرهیز شود.

کشمیری خواستار پرهیز از سفر به استان بوشهر شد و تصریح کرد: برای اینکه از شیوع گسترده کرونا و افزایش موارد بستری و فوتی کرونا جلوگیری شود، باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

اعمال محدودیت‌های جدید در بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا، محدودیت‌های جدیدی در سطح استان بوشهر نیز اعمال خواهد شد.

مجید خورشیدی از محدودیت تردد برای خروج خودروهای بومی و همچنین ورود خودروهای غیربومی از ورودی و خروجی‌های استان خبر داد و بیان کرد: این محدودیت‌ها از امروز آغاز شده و تا ساعت ۲۴ جمعه ادامه دارد.

وی خواستار پرهیز همه شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری شد و بیان کرد: مأموران در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر هستند و از انجام سفرها جلوگیری خواهند کرد.

به بوشهر سفر نکنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای خودروهای متخلف خبر داد و گفت: تجمعات باعث پیشرفت بیماری می‌شود و انتظار می‌رود مردم این مسائل را رعایت کنند.

خورشیدی ادامه داد: با توجه به لطافت هوا در شرایط کنونی از کسانی که قصد سفر به استان بوشهر دارند این است که در این ایام سفر نکنند و سفر خود را به تعویق بیاندازند.

محدودیت تردد در ورودی و خروجی بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ظهر امروز محدودیت‌های تردد در مبادی ورودی و خروجی استان بوشهر اعمال شده است.

سردار خلیل واعظی از ممنوعیت خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی در خروجی‌های استان خبر داد و اضافه کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در مبادی ورودی استان ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها برای خودروهای حامل مواد غذایی و دارویی، مواد سوختی و فاسد شدنی، امدادی، اضطراری و اورژانس نخواهد بود افزود: رانندگان متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به استقرار تیم‌های کنترلی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان افزود: همه باید کمک کنند تا بتوانیم از گسترش شیوع کرونا جلوگیری کنیم.

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در استان، قطعاً کسانی که می‌خواهند به بوشهر سفر کنند، مسافرت خوبی را تجربه نخواهند کرد و بهتر است از این سفر پرهیز کنند.

کد خبر 5062693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha