۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبرداد

تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان امسال

تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان امسال

گرگان- مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان امسال خبرداد.

مهراد کمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دفترچه تمامی افراد تحت پوشش بیمه سلامت تا پایان امسال به صورت رایگان تمدید می‌شود.

وی توضیح داد: با عنایت به مصوبه مذکور، تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان (اعم از صدور اولیه یا تمدید) در صورت سکونت در شهر، می توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: بدیهی است این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفاً امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت.

کمانگری بیان کرد: خانوار های متقاضی پوشش بیمه ایرانیان (به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی) کماکان می توانند بر اساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن (پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه) و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند.

وی گفت: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی (رایگان) برخوردار هستند هم، در صورت تمایل می توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار و از خدمات بخش  بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: ساکنان روستاها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر هم می توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان (رایگان) با اعتبار 6 ماهه دریافت و یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

کمانگری تأکید کرد: برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، متقاضیان پوشش بیمه کماکان می توانند درخواست خود را در سامانه بیمه سلامت ثبت و پس از انتخاب، به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خود را دریافت کنند.

 وی گفت: در استان ۴۷ هزار نفر تاکنون درخواست ارزیابی وسع کرده که برای ۴۶ هزار نفر آن ها پیامک ارسال شده است.

کمانگری بیان کرد: ۳۳ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۷۳ درصد از متقاضیان ارزیابی وسع در گلستان در دهک های یک، دو و سه بوده که به صورت رایگان می توانند از خدمات بیمه ای سازمان بهره مند شوند.

کد خبر 5069379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha