۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته کتاب افتتاح می‌شود

بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته کتاب افتتاح می‌شود

همدان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران که به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد؛ گفت: یک هزار و ۴۸۰ برنامه همزمان با این هفته برای اجرا در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است

وی با بیان اینکه عضویت رایگان در روز ۲۴ آبان به صورت غیر حضوری و با پیش ثبت نام در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی استان همدان پیش بینی شده است، گفت: به منظور تکریم اعضای فعلی کتابخانه های عمومی، تمدید عضویت تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌سال از تاریخ ۲۴ آبان ماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

زارعی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه توسط محفل ادبی هگمتانه و اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان با عنوان «دوست من کتاب» برگزار می‌شود، افزود: ۴۲ هزار و ۴۳۳ شرکت کننده به صورت الکترونیکی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان شرکت کردند که در هفته کتاب از چهار برنده ملی و ۵۰۶ برنده استانی تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه مراسم استانی هفته کتاب ۲۷ آبان ماه با حضور مقامات ارشد استان و تمامی کتابداران به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: اشتراک یک ساله کتابخانه الکترونیکی «طاقچه بی‌نهایت» به اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان هدیه می‌شود.

زارعی از برگزاری کارگاه شعر و داستان کودک و نوجوان محفل ادبی هگمتانه با حضور اعضا فعال و علاقمند و شاعران برجسته کشوری و استانی خبر داد و یادآور شد: شادپیمایی کتابخانه عمومی سیار با همکاری شهرداری همدان و با حضور گروه عمو صفا در روز ۲۴ آبان ماه در سطح شهر همدان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مسابقه پویش کتابخوانی «۳ دقیقه با کتاب» به صورت مجازی با همکاری جهاد دانشگاهی و در راستای تفاهم نامه امضا شده با آن نهاد برای جامعه هدف دانشجویان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست علمی با عنوان «نقش کتاب و کتابخوانی در کاهش جرم» نیز مدنظر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته کتاب افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان سال ۹ کتابخانه عمومی در استان همدان بهره برداری خواهد شد.

زارعی یادآور شد: کتابخانه آیت الله بهاری در شهرستان بهار، کتابخانه بعثت در تویسرکان، آیت الله فیاضی در درگزین، کتابخانه شهدای گمنام در رزن، توسعه کتابخانه شهید مطهری در فامنین، کتابخانه ماماهان در فامنین، کتابخانه ینگی کند در ملایر، آل یاسین در کبودرآهنگ و کتابخانه شهید مظاهری در مریانج کتابخانه‌هایی خواهند بود که به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 5070037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha