۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰

رئیس هیئت کشتی مازندران:

کشتی گلوگاه نیازمند پوست اندازی است

کشتی گلوگاه نیازمند پوست اندازی است

گلوگاه - رئیس هیئت کشتی مازندران با بیان اینکه کشتی ایران سابقه طولانی در دنیا دارد، گفت: کشتی گلوگاه نیازمند پوست اندازی در رده های مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری محمدیان صبح یکشنبه در مراسم معارفه رئیس هیئت کشتی گلوگاه با اشاره به اینکه کشتی ایران سابقه طولانی در دنیا دارد و مدال آوری ورزش ایران بر دوش کشتی بوده است، گفت: هیئت کشتی گلوگاه باید یک‌برنامه طولانی مدت داشته باشد و در رده نونهالان ونوجوانان و بخش مربیان پوست اندازی کند.

محمدیان افزود: بسیاری از قهرمانان به دلیل شَم مربیگری مربیان به موفقیت‌هایی دست یافتند اما امروز مربیان باید هم شَم مربیگری و هم علم آن را داشته باشند وهیئت استان نیز برگزاری دوره‌های مربیگری در دستور کار دارد.

فریدون کلبادی‌نژاد فرماندار گلوگاه نیزبا اشاره به اینکه باید از افراد مختلف با رویکردهای مختلف در کادر هیأت استفاده شود تا شاهد پیشرفت باشیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت شهری و روستایی برای توسعه کشتی شهرستان استفاده شود.

وی احصای مشکلات کشتی شهرستان و برنامه ریزی برای رسیدگی به آنها را ضروری دانست و اظهار داشت: باید برای گروه‌های مختلف از جمله پیشکسوتان، رده‌های مختلف سنی، مربیان وداوران هیئت برنامه داشته باشد.

فرماندار شهرستان گلوگاه تصریح کرد: انتظار نداریم‌که در مدت کوتاه مشکلات حل شود اما خصلت کشتی که مردانگی و پهلوانی است یک امتیاز برای توسعه این ورزش محسوب می‌شود. ایجاد فضای رقابتی با برگزاری رقابت‌های محلی و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در رونق کشتی شهرستان گلوگاه تأثیر بسزایی هم دارد.‌

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلوگاه نیز با اشاره به اینکه گلوگاه‌دارای سابقه خوبی در کشتی کشور است، گفت: یخکشی و بذری در کشتی با سابقه حضور در تیم ملی از افتخارات این شهرستان هستند.

رضایی نیاز به آموزش در حوزه آموزش مربیان و داوران را ضروری دانست و اظهار داشت: نگهداری خانه کشتی و سالن‌های ورزشی هزینه‌های زیادی دارد که اجاره‌های ماده ۸۸ جوابگوی این هزینه‌ها نیست.

به گفته وی، بازسازی و تجهیز خانه کشتی گلوگاه نیاز ضروری این شهرستان است.

در این مراسم سعید ستاری با حضور فرماندار و شهردار گلوگاه، رئیس، نایب رئیس و دبیر هیأت کشتی استان به عنوان رئیس هیأت کشتی شهرستان گلوگاه معرفی شد.

کد خبر 5071752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha