۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸

عضو شورای شهر کرج:

برخی مناطق کرج از پایین بودن سرانه فضای سبز رنج می‌برند

برخی مناطق کرج از پایین بودن سرانه فضای سبز رنج می‌برند

کرج- عضو شورای شهر کرج گفت: مناطق ۵ و ۶ شهر کرج از پایین بودن سرانه فضای سبز رنج می‌برند که برای رفع آن باید اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبیونی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و بیست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، با تبریک روز کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: تشکر از مدیران شهری و معاونین و مدیران منطقه ۵ و ۶ شهرداری کرج و سایر دستگاه‌های مربوطه به واسطه اقدامات خوبی که در دو سال گذشته در مناطق ۵ و ۶ حصارک بالا و پایین اقدامات خوبی صورت گرفت که آخرین اقدام افتتاح و بهره‌برداری پل شهدای حصارک است که مردم این منطقه از نعمت تردد آسان بهره‌مند و عبور و مرورشان تسهیل شد.

وی افزود: اقدامات خوبی سازمان با مصوبه شورای اسلامی شهر در بهسازی حاشیه اتوبان، حد فاصل عوارضی قدیم به سمت آرامستان بهشت سکینه (س) در حال انجام است. علاوه بر توسعه فضای سبز شهری در واقع شرایط مناسب‌تری در آن منطقه رقم خورده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور مشارکت شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: مناطق ۵ و ۶ از پایین بودن سرانه فضای سبز رنج می‌برند و خوشبختانه با پیشنهاد سال گذشته در مصوبه شورای اسلامی و بودجه‌ای که در نظر گرفته شده پارک ۸ هکتاری در منطقه ۵ حصارک حد فاصل پارک شهید ایرانی تا اتوبان در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و از شهردار می‌خواهیم این مهم تسریع و از تمام پتانسیل نیروی شهرداری در تکمیل این پروژه استفاده شود.

احداث پارک ۸ هکتاری حصارک برای توقف گردشگران

وی از جمله اهداف احداث پارک ۸ هکتاری را توقف گردشگران به واسطه وجود این پارک دانست و عنوان کرد: نقشه‌های آن تهیه شده و می‌تواند این شرایط را فراهم کند که بیش از چند ساعت عابران از این منطقه بهره‌مند شوند، چراکه پتانسیل خالی است و پیش‌بینی شهربازی، امکانات تفریحی، سرانه تفریحی و ورزشی پروژه در این منطقه را افزایش و باید توجه ویژه‌ای شود.

نبیونی ادامه داد: با توجه به اقدامات در حال انجام در این محدوده است به نظر می‌رسد توجه ویژه‌ای به حاشیه اتوبان در محدوده شهرداری منطقه ۲ نیاز است، چراکه با اقدامات راهداری و تغییرات بخشی از فضای سبز نخاله‌ها پروژه‌ها این محدوده را با شکل نامناسبی مواجه کرده و نسبت به رفع مشکل این موضوع با اهتمام ویژه‌ای شود.

شهرداری یک گرمخانه موقت در ایام فصل سرما ایجاد کند

وی در بخش دیگری عنوان کرد: گرمخانه‌های شهرداری در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که برخی از افراد فاقد سرپناه به خصوص با توجه به شرایط جمعیتی در محدوده ۵ شهرداری کرج درخواست داریم؛ یک گرمخانه موقت در ایام فصل سرما به این منطقه اختصاص پیدا کند، چراکه شرایط نامناسبی در حاشیه اتوبان به خصوص در اطراف پارک شهید ایرانی وجود دارد اگر امکان دارد گرمخانه‌ای با توجه به بعد مسافت احداث تا شرایط بهتری برای این افراد ایجاد کنیم‌.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تابلوهای بلااستفاده در برخی نقاط شهر از جمله ورودی پمپ‌بنزین حصارک طراحی و نصب شده است، گفت: نزدیک یک سال است که از آن استفاده نمی‌شود و اطلاعی ندارم کدام تشکیلات شهرداری این نمونه تابلوهای هوشمند را نصب کرده و هزینه گرافی آن بابت آن پرداخت شده است. تا چه زمانی منتظر این مهم باشیم چراکه تابلوها باید در مسیر تردد مردم به عنوان راهنما باشد. شهرداری گزارشی از این تابلوها تهیه کند تا سریع‌تر به نتیجه برسیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، یادآور شد: پل‌های عابر پیاده در محدوده منطقه ۵ روبه‌روی مترو گلشهر و میدان حصارک است روند نصب و بهره‌برداری آن طولانی شده و به خصوص با توجه به شروع بارندگی‌ها نصب آسانسورها ضروری است.

فرآیند اصلاح هندسی در بلوار گلستان طولانی شده است

نبیونی با اشاره به فرآیند اصلاح هندسی در بلوار گلستان به بیش از یک سال است که طولانی شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد؛ کمتر شاهد بروز حوادث راهنمایی و رانندگی در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به فصل بارش توجه به بهسازی حریم نهر دلمبر شود. چراکه بی‌توجهی در قسمت‌های بالادستی مشکلاتی را برای پایین‌دست ایجاد می‌کند و از حوزه عمران تشکر می‌کنم زیرا با ایجاد رسوب‌گیر در آرام‌سازی سیلاب در بارندگی اخیر اقدام خوبی شد و درخواست داریم رسوب گیرهای بیشتری ایجاد و تا شرایط بهتری در پایین‌دست داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان متذکر شد: تکمیل و راه‌اندازی بلوار شهید ناصر بخت تردد شهروندان را در غرب شهر کرج آسان‌تر می‌کند و خواستار تسریع در روند اجرایی این پروژه هستیم تا شاهد بهره‌برداری این پروژه در سال جاری باشیم.

کد خبر 5072294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha