۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین و قرچک:

چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین تا پایان آذرماه ادامه دارد

چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین تا پایان آذرماه ادامه دارد

ورامین- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین گفت: فصل چرای پاییزه در مراتع قشلاقی شهرستان ورامین که از اول آبان ماه سال جاری آغاز شده تا پایان آذرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر سپه وند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فصل چرای پاییزه در مراتع قشلاقی شهرستان ورامین که از اول آبان ماه سال جاری آغاز شده تا پایان آذرماه ادامه دارد اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای ۱۹۶ هزار هکتار مرتع است که ظرفیت مجاز چرای دام در این مراتع ۳۳ هزار واحد دامی است.

وی افزود: با هدف احیای مراتع، عملیات بیولوژیکی احیایی با عنوان ایجاد هلالی‌های آبگیر همراه با بذرکاری در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مراتع سیاهکوه شهرستان ورامین به مرحله اجرا درآمده که به منظور حفظ پوشش گیاهی، این مراتع امسال تحت پوشش حفاظت و قرق قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین گفت: با توجه به اهمیت احیای مراتع، امسال هم عملیات بیولوژیکی برای مراتع سیاهکوه در سطح ۲۰۰ هکتار پیش بینی شده است که پس از انجام مراحل مناقصه و عقد قرارداد با پیمانکار این پروژه اجرایی خواهد شد.

سپه وند از اجرای مدیریت چرا با هدف نظارت بر دام‌های مجاز خبر داد و در این باره بیان داشت: به منظور جلوگیری از ورود دام‌های غیرمجاز شامل دام‌های فاقد پروانه، مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل چرا، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام با تشکیل اکیپ‌های گشت و مراقبت مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در حال اجرا است و این اکیپ‌ها به صورت شبانه روزی مراتع شهرستان ورامین را تحت نظارت دارند.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قاچاق چوب‌های تاغ و ورود دام غیر مجاز به مراتع فوراً مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 5072597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha