۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷

رئیس مرکز بهداشت دزفول تأکید کرد:

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و دارویی دزفول

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و دارویی دزفول

دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول با تأکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و دارویی دزفول، گفت: بازرسی بهداشتی از این مراکز تشدید می‌شود.

رضا پورآیین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده از مراکز درمانی و دارویی دزفول مشخص شد که ۹۹.۹ درصد از مراجعان به کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، مطب‌ها و داروخانه‌ها از ماسک استفاده می‌کنند اما فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز به دلیل ازدحام جمعیت مطلوب نیست.

وی نبود تهویه مناسب را یکی دیگر از معضلات مراکز درمانی و دارویی در دزفول برشمرد و افزود: اگر این موارد مورد توجه قرار نگیرند قطعاً از نظر انتشار ویروس کرونا فاجعه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول تصریح کرد: بازرسان مرکز بهداشت دزفول به صورت مستمر از کلینیک‌ها، مطب‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شهر بازرسی بهداشتی به عمل می‌کنند و چون مراکز درمانی مربوط به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز دارویی مربوط به سازمان غذا و دارو هستند، در صورت وجود هرگونه نواقص بهداشتی، مراتب به معاونت درمان و سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود، سپس اخطاریه‌های لازم و ضرب الاجل برای رفع نواقص از سوی این واحدها به مراکز متخلف داده می‌شود و در صورت رفع نشدن نواقص بهداشتی، مراکز متخلف پلمب می‌شوند.

پورآیین به برگزاری نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در محل دانشگاه علوم پزشکی دزفول اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد که بازدید از مراکز درمانی و دارویی شهر در قالب گشت‌های مشترک توسط مرکز بهداشت، معاونت درمان و سازمان غذا و دارو تشدید شود؛ در این گشت‌های نظارتی به متخلفان اخطار داده خواهد شد و چنانچه در مدت‌زمان مقرر شده نسبت به رفع نواقص بهداشتی اقدام نکنند، پلمب می‌شوند.

وی بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم در هنگام حضور در مراکز درمانی و دارویی تأکید کرد و افزود: مردم از بردن یک یا چند همراه با خود در درمانگاه، کلینیک و مطب خودداری کنند، همچنین برای جلوگیری از ازدحام و حفظ سلامتی خود فقط در ساعت تعیین شده به مرکز درمانی مراجعه کنند و در صورت امکان به جای استقرار در فضای مطب و درمانگاه، زمان انتظار را در فضای آزاد بمانند؛ اگر این موارد توسط مردم رعایت شود، فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز تا حد زیادی مطلوب خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول، اینترنتی شدن سیستم نوبت‌دهی درمانگاه‌ها و مطب‌ها را ضروری برشمرد و گفت: سیستم نوبت‌دهی کلینیک ویژه و برخی مطب‌ها در دزفول اینترنتی است و نیاز به مراجعه حضوری نیست؛ بنابراین لازم است تمام کلینیک‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌های شهر نیز به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه همه‌گیری کرونا هر چه سریع‌تر نسبت به اینترنتی کردن سیستم نوبت‌دهی اقدام کنند تا معضل شلوغی مراکز درمانی و دارویی برطرف شود.

پورآیین عنوان کرد: دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، آئین‌های ترحیم، عروسی و تجمع‌های غیرضروری تبدیل به پاشنه آشیل انتشار بیماری شده است که در این خصوص گزارش‌های بسیاری از ابتلای تعدادی از افراد یک خانواده یا جمع فامیلی به کرونا پس از برگزاری دورهمی ثبت شده است؛ بنابراین ضرورت دارد که مردم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از شرکت در هرگونه تجمع و برپایی دورهمی و مجالس عزا و شادی به شدت پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی که هنوز واکسن یا دارویی برای درمان قطعی کرونا در دسترس نیست و تنها راه پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌هاست، از مردم انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کد خبر 5072839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha