۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

بزرگترین رسم جهادی با نام «نسل سلیمانی‌ها» در کشور اجرا می‌شود

بزرگترین رسم جهادی با نام «نسل سلیمانی‌ها» در کشور اجرا می‌شود

سوادکوه- رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: همزمان با هفته بسیج بزرگترین رسم جهادی با عنوان «نسل سلیمانی‌ها» با هدف توانمندسازی ۵ هزار گروه جهادی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زهرایی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح پروژه ورزشی در روستای اتو با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: یکی از مأموریت‌های سازمان بسیج سازندگی، کمک به دولت و نهادهای انقلابی در اجرای پروژه‌های کوچک و محرومیت زدا است و امسال بیش از ۱۰ هزار و ۲۲۳ پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹۷ موافقتنامه و تفاهمنامه در استان‌ها و شهرستان‌ها و به صورت ملی منعقد شد، گفت: ماحصل آن افتتاح بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پروژه محرومیت زدایی بوده است.

وی یادآور شد: همزمان با هفته بسیج دو هزار و ۸۸۷ پروژه محرومیت زدایی در کشور بهره برداری می‌شود و آبرسانی روستایی، طرح‌های ورزشی، فرهنگی، عمرانی و راه از جمله طرح‌ها است.

زهرایی با اشاره به انجام ۳۶ پروژه مشترک راه روستایی و ۱۹۵ پروژه محرومیت زدایی فرهنگی اظهار داشت: ۴۰۰ پروژه ورزشی در سراسر کشور نیز افتتاح شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تقدیر از گروه‌های جهادی گفت: بار اصلی محرومیت زدایی به دوش گروه‌های جهادی و بسیجی بوده زیرا مقابله با فقر و محرومیت مأموریت اصلی بسیج است.

وی با بیان اینکه نسل سلیمانی‌ها پای کار هستند، گفت: همزمان با هفته بسیج از بزرگترین رویداد رسم جهادی کشور با توانمندسازی پنج هزار گروه جهادی با عنوان نسل سلیمانی‌ها اجرا می‌شود و نسل سلیمانی نشان می‌دهند که هرکدام از جهادگران یک سلیمانی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره نهضت کمک مومنانه گفت: دو مرحله اول این نهضت تاکنون انجام شد و در مرحله اول بیش از هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد و در مجموع مرحله اول و دوم ۱۰ میلیون تن بسته معیشتی، پنج میلیون بسته بهداشتی، ۱۴ هزار سری جهیزیه و ۹۰۰ هزار کیف و کفش و ۳۰۰ هزار اقلام زندگی توزیع شده است.

وی گفت: مرحله سوم کمک‌های مومنانه مباحث مبنایی تر از جمله اشتغال را مدنظر قرار داده و ۹ کمیته از جمله اشتغال، درمان و دارو، آزادی زندانیان نیازمند، ازدواج آسان تشکیل شده است.

وی افزود: همزمان با هفته بسیج ۳۰ هزار جهیزیه، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی، ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۰۰ هزار لوازم التحریر و کیف و کفش و آزادسازی چند صد نفر از زندانیان جزو برنامه‌ها است.

کد خبر 5073868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha