۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴

فرماندار خرمشهر:

خرمشهر اعتباری را برای حوزه اجتماعی جذب نکرده است

خرمشهر اعتباری را برای حوزه اجتماعی جذب نکرده است

خرمشهر- فرماندار خرمشهر گفت: تاکنون هیچ طرحی توسط خرمشهر برای طرح‌های اجتماعی به استانداری ارسال نشد و سال گذشته حتی یک ریال اعتبار برای حوزه اجتماعی به خرمشهر تعلق نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اهمیت رهبری به حوزه اجتماعی و دستور مستقیم ایشان در این رابطه به وزارت کشور، اعتبارات مستقلی در این وزارت به مسائل اجتماعی منظور شده است و همه حوزه‌های اجتماعی با سرفصل‌های مشخص دارای اعتبار هستند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه هرساله توسط وزارت کشور اعتبارات مستقلی برای مسائل اجتماعی اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: سال گذشته نیز اعتبار قابل‌توجهی به استان خوزستان تعلق گرفت اما خرمشهر به خاطر نداشتن برنامه در این حوزه سهمی در جذب اعتبارات نداشت.

وی افزود: اما امسال مقرر شد همه حوزه‌های فرهنگی تجمیع شوند و باید طرح جامع آسیب‌های اجتماعی شهرستان خرمشهر هرچه سریع‌تر با سرفصل اعتیاد، طلاق، خودکشی و موارد این چنینی تدوین و به استانداری و وزارت کشور ارسال شود.

حیدری همچنین از راه‌اندازی مرکز مشاوره رایگان خانواده در خرمشهر خبر داد و گفت: قرار است در مرکز بانوان خرمشهر مرکزی برای مشاور خانواده راه‌اندازی شود تا بتوان خدمات مشاوره‌ای را به صورت رایگان به مردم ارائه کرد.

حیدری یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نهادهای حمایتی هستند و تنها با مددجویان خود ارتباط دارند و این درحالی است خیلی‌ها تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و به حمایت و مشاوره نیاز دارند.

فرماندار خرمشهر با تأکید بر اینکه سست کردن بنیاد خانواده از اهداف دشمنان است که برای آن هزینه‌های سنگینی را خرج می‌کنند، بیان کرد: مسئولان فرهنگی برای حفظ سبک زندگی و اقتصاد خانواده، تشویق، تعلیم و تربیت اعضای خانواده کم مسئولیتی و سستی در برنامه‌ریزی دارند؛ همچنین باید تکالیفی برای دستگاه‌های امور فرهنگی برای افزایش مهارت‌های زندگی در شرایط امروز در نظر گرفته شود.

حیدری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فعالیت مواکب و هیئت‌های مذهبی در خرمشهر، بر لزوم التزام مواکب به تبعیت از قانون تأکید کرد و گفت: خرمشهر در حوزه مواکب مذهبی خوب عمل کرده است اما برخی مواکب با آسیب‌هایی مواجه هستند که از جمله این موارد این است که بعضی مواکب خود را آزاد از هر نوع قانون و حکم می‌دانند و این عمل نکردن به الزامات باعث مشکلاتی نیز شده است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی باید نظم دار شوند و بدانند که باید در چهارچوب احکام و مقررات دولت اسلامی عمل کنند تا محلی را که باید به عنوان مبلغ دین باشد، به یک تهدید تبدیل نشود.

فرماندار خرمشهر یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی را برطرف کردن مشکلات مواکب دانست و افزود: این مشکلات باید در قالب ساماندهی و توسط اتاق فکرهای اندیشه‌ورز رفع شوند.

کد خبر 5074161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha