مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد؛

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی

خاکباز گفت: سنت حسنه وقف ظرفیت ارزشمندی است که از دیرباز در زمینه‌های مختلف حمایتگر بوده است و در شرایط کنونی جامعه بهره‌گیری هدفمند از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌ها اثر بخشی فراوان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان خوزستان رئیس دادگستری استان به اثر بخشی، ترویج و توسعه فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

خاکباز گفت: سنت حسنه وقف ظرفیت جاری و ارزشمندی است که از دیرباز در زمینه‌های مختلف گشایش گر و حمایتگر بوده است و در شرایط کنونی جامعه نیز بهره‌گیری هدفمند و هوشمندانه از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر و اثر بخشی فراوانی دارد.

وی افزود: آثار و برکات موقوفات به خصوص در مسائل فرهنگی و گسترش آموزه‌های قرآنی باید بیشتر مشهود شود و می‌توان از این ظرفیت ارزشمند حسنه در راستای موضوعات اجتماعی و مهار و کنترل آسیب‌هایی چون طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، زنان خودسرپرست و غیره بهره برد که این مهم نیازمند فرهنگ سازی و تشریح آن برای واقفان می‌باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در مقوله پیشگیری از وقوع جرایم مؤثر واقع شود، اشاعه فرهنگ وقف است چرا که با نهادینه شدن این سنت حسنه بخش عمده‌ای از سرمایه افراد توانمند بین فقرا توزیع می‌شود و ضمن کاهش فاصله طبقاتی در جامعه، کاهش جرایم مختلف را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص پرونده‌های موقوفات، باید رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها تسریع شود و در نظر داریم که شعب ویژه رسیدگی به موقوفات راه اندازی کنیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از دادگستری استان در جهت اهتمام ویژه به رسیدگی پرونده‌های موقوفات تشکر کرد و بر همکاری و تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دستگاه قضائی خوزستان تاکید نمود. وی در این دیدار خواستار تشکیل و راه اندازی شعب ویژه شورای حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی موقوفات با صلح و سازش گردید.

کد خبر 5078344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha