۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶

شهردار زنجان خبر داد:

فعالیت ۵۲۰ نفر در عملیات طرح زمستانی شهرداری زنجان

 فعالیت ۵۲۰ نفر در عملیات طرح زمستانی شهرداری زنجان

زنجان- شهردار زنجان از فعالیت ۵۲۰ نفر در عملیات طرح زمستانی شهرداری زنجان خبرداد و گفت: زمستان امسال با ۱۴۲ دستگاه ماشین‌آلات ملکی و استیجاری، فرآیند برف‌روبی خیابان‌ها انجام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله ملایی‌یگانه ظهر چهارشنبه در مراسم آغازین مانور زمستانی شهری با بیان اینکه با نزدیک شدن به آغاز بارش برف، پاک کردن معابر یکی از برنامه‌های شهرداری زنجان همانند سنوات گذشته خواهد بود، افزود: امسال همانند ادوار گذشته ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهر در قالب مخلوط شن، ماسه و نمک در نظر گرفته شده است.

وی تعداد کسانی را که در سال‌جاری به فعالیت در عملیات زمستانی شهرداری همت خواهند گمارد ۵۲۰ نفر اعلام و تصریح کرد: این آمادگی محدود به همه روزهای برفی به ویژه زمانی که شاهد بارش برف در شهر هستیم خواهد بود که در این شرایط نیروهای انسانی این ارگان آماده خدمات‌رسانی خواهند بود.

ملایی یگانه با تاکید بر اینکه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار تداوم ارائه خدمات به شهروندان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: متأسفانه شرایط کرونایی باعث شده است که روزانه شاهد فوت تعدادی از هم‌استانی‌ها باشیم، به همین خاطر بازگشایی مسیر آرامستان در اولویت قرار دارد.

شهردار زنجان با یادآوری اینکه لایروبی همه کانال‌ها و جوی‌ها در دستور کار بوده و مجموعه شهرداری زنجان این آمادگی را دارد که در شرایط مختلف جوی به خدمت‌رسانی بپردازد، اظهار کرد: خوشبختانه تدارک لازم از جمله ماشین‌آلات، کامیون‌ها و … برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

ملایی‌یگانه در ادامه با اشاره به مانور برگزار شده در زنجان برای سنجش میزان آمادگی نیروهای عملیاتی شهرداری، گفت: با وجود اینکه این روزها همه دستگاه‌ها درگیر شیوع ویروس کرونا هستند اما با این وجود، شهرداری زنجان با همه توان در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم حضور داشته و در فصل زمستان چندین برابر خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه شهرداری زنجان در زمستان امسال با ۱۴۲ دستگاه ماشین‌آلات ملکی و استیجاری، فرآیند برف‌روبی خیابان‌ها را انجام خواهند داد، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده، تعبیه کیسه نمک و ماسه در ۱۷۰ نقطه از شهر زنجان به محض بارش برف انجام می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه اولویت برف‌روبی با خیابان‌های مراکز اصلی و سپس با معابر فرعی شهر خواهد بود، تصریح کرد: معتقدیم باید تا می‌توانیم در استفاده از نمک بر روی آسفالت خیابان‌ها پرهیز کنیم؛ چرا که قیر ۷۵۰ هزار تومانی از مالیاتی که مردم پرداخت می‌کنند، هزینه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه این مجموعه قبل از آغاز نیمه دوم سال، اقدامات لازم را در راستای به کارگیری نیروی انسانی، ماشین‌آلات و سایر امکانات انجام داده است، بیان کرد: برای اینکه مشکلی به لحاط خدمات‌رسانی در زمستان نداشته باشیم، از سایر نیروهای این مجموعه نیز استفاده خواهد شد.

غلامحسین احمدی از قرار دادن کیسه‌ها و مخازن نمک و شارژ مجدد آن در محل‌های تعیین شده خبر داد و عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم در فصل زمستان و با توجه به مکان‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای را در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان انجام دهیم.

معاون شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدی شهرداری زنجان، کم کردن مصرف نمک در پاکسازی خیابان‌ها در فصل زمستان است، یادآور شد: انتظاری که مجموعه شهرداری زنجان از مردم در روزهای برفی دارد، این است که از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

محمد همتیان با تاکید بر اینکه امروز نیازمند همکاری مردم با کارکنان و مجموعه شهرداری هستیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، از تردد غیرضروری در شهر کاسته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز اظهار کرد: امیدواریم یا تدابیر اندیشیده شده مشکلی در ارائه خدمات یش نیاید.

صفی‌الله کرامتی تصریح کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از سوی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شاهد زمستان بی‌خطر در زنجان باشیم و خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: سوال من این است که آیا دستگاه دیگری به بحث برف‌روبی اضافه شده است یا کار طبق روال قبل انجام خواهد شد.

رزاق محمدی با بیان اینکه امیدواریم امور به صورت مکانیزه انجام شود تا شهروندان مشکل نداشته باشند، گفت: امیدواریم این کار با هماهنگی انجام شود.

کد خبر 5080602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha