۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۲

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان:

هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان درکاشان مشاهده نشده است

هیچ موردی از  بیماری آنفلوانزای پرندگان درکاشان مشاهده نشده است

کاشان - رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کاشان مشاهده نشده است.

عباس شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کشف، توقیف و معدوم سازی بیش از سه هزار و ۶۵۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در شهرستان کاشان اظهار داشت: این کشفیات در هشت ماه گذشته صورت گرفته است که شامل انواع گوشت ماهی و گوشت قرمز است.

وی با بیان اینکه این مواد فاسد با دستور مقام قضائی معدوم شده است، ابراز داشت: شهرستان کاشان از لحاظ مراکز پخش فرآورده‌های خام دامی دارای مراکز متعددی است که اقداماتی همچون عرضه محصولات بدون هویت، انقضا تاریخ مصرف از جمله تخلفات احتمالی این واحدهاست.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه برخی مواد غذایی با توجه به ظاهر و کیفیت مناسب و با وجود انقضای تاریخ مصرف نیاز به آزمایشات تخصصی دارند، تصریح کرد: در صورتی که در آزمایشات مربوطه و با بررسی‌های انجام شده فساد این مواد غذایی احراز شود با دستور قضائی از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در کاشان مشاهده نشده است، افزود: لازم است مردم و دامداران در صورت کوچک‌ترین مشاهدات از علائم آنفلوانزای حاد پرندگان و یا تخلف در عرضه مواد خام دانی سریعاً مراتب را از طریق شماره تماس‌های ۱۵۱۲ و ۵۵۵۴۱۸۰۰ به کارشناسان این شبکه اطلاع دهند.

کد خبر 5084611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha