۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس جمهور؛

نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی افتتاح شد

نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی افتتاح شد

مشهد ـ واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح که سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، توان تولید انرژی در استان‌های شمال‌شرق کشور ارتقا می‌یابد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به کاهش روند ابتلاء به کرونا در استان، اظهار کرد: ۱۵ شهرستان از ۱۹ شهرستان استان از وضعیت قرمز به سطح نارنجی در شیوع ویروس تغییر وضعیت داده اند.

وی در همین رابطه تأکید کرد: برخی دیگر از شهرستان‌های این استان که پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشتند، اینک از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار خراسان رضوی از همراهی مردم در اجرای طرح محدودیت‌ها برای کاهش شیوع ویروس کرونا تشکر کرد.

محسن طرزطلب، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروگاه فردوسی دارای ۶ واحد گازی به ظرفیت ۹۵۴ مگاوات است، افزود: با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه، ظرفیت این مجموعه به هزار و ۴۳۱ مگاوات با بهره‌وری ۵۰ درصدی خواهد رسید که سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در هر واحد بخار، صرفه جویی سوخت خواهیم داشت.

کد خبر 5086921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha