۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷

در قالب یک ویدئو مطرح شد؛

اظهارات صریح علی فروغی درباره فردوسی‌پور/ پیشنهادهایی که رد شد

اظهارات صریح علی فروغی درباره فردوسی‌پور/ پیشنهادهایی که رد شد

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما در سخنانی صریح از حاشیه‌های دلایل توقف برنامه نود و همچنین نحوه تعامل شبکه با عادل فردوسی‌پور طی یکی دو سال اخیر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش عادل فردوسی‌پور در مراسم رونمایی از ترجمه جدید کتابش و در گفتگو با سروش صحت از علاقه اش به گزارشگری سخن گفت و اینکه آن را بیشتر از حوزه‌های دیگر دوست دارد.

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما حالا به فاصله اندکی از این حرف‌ها و در پی حاشیه‌های ادامه‌دار غیبت فردوسی پور در این شبکه سخنانی گفته که در قالب یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شده است.

وی گفتگویی در یک جمع دانشجویی به‌صورت برخطداشته و در بخشی از آن درباره فردوسی‌پور سخنانی گفته است که در زیر می‌خوانید:

محبوبیت و تخصص‌اش بر ما پنهان نبود

علی فروغی در ابتدا درباره توقف برنامه ۹۰ توضیح می‌دهد: دیگر نمی‌شد این‌جوری ادامه داد. نه محبوبیت ایشان (عادل فردوسی‌پور) برای ما پنهان بود و نه تخصص ایشان پنهان بود. منتها بهترین دروازه‌بان هم دائماً در خط دیگری کار کند، باید یکی دیگر را دروازه‌بان بگذارید و درباره ایشان مهمترین بحث این بود که کار از مدار خارج می‌شد و باقی هم نگاه می‌کردند و می‌گفتند اگر کسی می‌تواند از مدار خارج شود و به خاطر محبوبیتش کسی به او چیزی نگوید، ما هم همین کار را بکنیم. صداوسیما از هم می‌پاشید این‌جوری. ناگزیر بودیم از اینکه این تصمیم گرفته شود.

فروغی در عین حال تأکید دارد: راه هم برای او باز است و مظلوم‌نمایی هم می‌کند. شما بدانید در همین یک سال اخیر چون او بالاخره کارمند رسمی صداوسیما است، ما حدود یک میلیارد از مطالبات او را داده‌ایم. ترفیع شغلی او که نوبتش رسیده بود به امضای خود بنده انجام شد. شبکه ورزش زیر نظر شبکه است و او عدد خیلی درشتی از «فوتبال ۱۲۰» گرفته است.

پیشنهاد گزارشگری دادیم

مدیر شبکه سه سیما همچنین عنوان کرد: ما به او گفتیم بیا گزارش کن، خودش قبول نکرد. می‌خواهم بگویم برخلاف مظلوم‌نمایی که وجود دارد، در همان دوره‌ای که از مهاجرت حرف می‌زد. در همان دوره از فوتبال ۱۲۰ درخواست داده بود. منتها بلد هستند، رسانه هم دارند رسانه‌هایشان هم زنجیره‌ای به هم متصل هستند. فضای مجازی دست ما نیست. اینگونه ادراکی هم در جامعه درست کرده‌اند...

وی در پایان این ویدئو که تنها بخشی از آن منتشر شده است، گفت: ما کارهای زیادی داریم و از کارهای خود می‌مانیم، اداره شبکه از هفت صبح تا یک و نیم شب که فوتبال‌های خارجی تمام می‌شود همه‌اش گرفتاری است.

کد خبر 5087121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      31 3
      متاسفانه این بار هم مثل همیشه کلی صحبت کرده‌اند و به اشکال فردوسی پور اشاره نکرده‌اند. ایشان در خط دیگری کار می‌کرد یعنی چه؟ ولی از مصاحبه پیداست که حداقل مردم کوچه و بازار و فضای مجازی، دیدگاه‌های شما را قبول ندارند و بینندگان صدا و سیما هم قبول ندارند.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      24 3
      فردوسی پور صاحبان دو دیدگاه را در کنار هم قرار می داد تا مردم هر دو دیدگاه را بشنوند و خودشان حقیقت را کشف کنند. البته یک اشکال کوچک داشت که گاهی حرمت‌ها می‌شکست. منتها خیلی تقصیر او نبود. ما بلد نیستیم خوب حرف بزنیم. کم که می‌آوریم به هم فحش می‌دهیم!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      22 3
      کاش این قدر جرئت داشتید که می‌گفتید ما با هم اختلاف سلیقه داشتیم و نمی‌توانستیم کار کنیم. من فوتبال را طور دیگری می‌فهمم.
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      28 4
      آقای خبرگزاری محترم مهر! کجای این حرف ها صریح بود؟ همه مبهم بود. دروازه‌بانی که با تیم حریف تبانی می‌کرد یعنی چه؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      26 3
      بمیرم انقدر که تو مظلومی فروغی :)))
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      23 3
      این آقا یک استدلال روشن و قوی نیاورده. جز اینکه گفته فردوسی پور کارمند شبکه است و من رئیسم و چون رئیسم من می‌گویم چه کار کند!
    • مهدی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      22 3
      به نظرم چیزی که در صدا و سیما امروز مد شده حذف کسانیست که محبوبیتی دارند. فکر نکنم در صدا و سیما کسی به فکر ساخت برنامه خوب باشد. بیشتر نبودن فردوسیپور روی همون نخواستنش بوده نه چیزهایی که میگن. البته حرف زیاده.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      23 4
      مشکل اساسی اینه که فضای مجازی دست شما نیست. بفرمایید اونم تقدیم حضور کنیم.
    • هستی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      23 3
      چقدر مغرور و متکبر و از بالا به بقیه و مسائل نگاه می کنه! باعث تاسفه! در همه جای دنیا برنامه های موفق و پرطرفدار با مجری های ثابت سالیان سال ادامه دارند و تعطیل نمی شوند. ایشون سفسطه میکنه!
    • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      14 2
      یک جوری میگه حقوق معوقه اون دادیم انگار پاداش بهش داده یکی نیست به این بچه بگه درسته شما آقازاده ها یک شبه رییس شدید ولی مجبوری به عنوان یک کارمند حقوقش بدی ضمن گروه هر کارمندی تا زمانیکه اخراج نشده حتما بهش تعلق میگیره .این جزء خوبی خودت نذار وفردوسی پور حتی یکبار هم گله ای نکر آفرین به نجابتش
    • مهدی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 6
      شبکه سه رویکرد خوبی نسبت به مسائل فرهنگی داشته است هرچند تا صدا و سیمای اسلامی خیلی فاصله است.